Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jullie ultieme Lievelingsboek

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7889 door piedie555
Beantwoord door piedie555 in topic Re: bericht
'Wuthering Heights' (De Woeste Hoogte) van Emily Brontë.
Laatst bewerkt door.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7894 door Jom
Beantwoord door Jom in topic Re: bericht
Ondine van Giraudoux.
Laatst bewerkt doorJom.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7895 door Christine
Beantwoord door Christine in topic Re: bericht
Heel leuk dit onderwerp ! Ja Mannen zonder Gezicht is voor mij ook Konsalik's beste. Tussen mijn 13 en 17 heb ik alle Konsaliks verslonden. Het Vrouwenschip is nog zo'n titel waar ik aan terugdenk. Voor die tijd en zeker voor de leeftijd die ik toen had vond ik hem vrij pikant ;)

Boeken herlezen...tja, er zijn er zoveel die ik nog zou willen opnieuw lezen. Onder andere ook de serie van de Aardkinderen van Jean Auel. Wat heb ik daarvan genoten. En de Verborgen Geschiedenis van Donna Tartt is ook één van mijn lievelingsboeken. En de Halfbroer van Lars Saabye Christensen...en...en.... Maar het komt er nooit van omdat er zoveel nieuwe en mooie boeken nog liggen te wachten. Dan vind ik het echt zonde om mijn tijd te steken in het herlezen van boeken.

Breng ook eens een bezoekje aan mijn boekenplank:

blog.seniorennet.be/christine/
Laatst bewerkt doorChristine.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7899 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Jom, wat is dat voor boek en wie is die schrijver? Ik heb er nog nooit van gehoord!!!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7902 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Konsalik las ik ooit ook en mét enthousiasme... jammer genoeg ben ik de titels vergeten.. :( .

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7911 door Jom
Beantwoord door Jom in topic Re: bericht
Aah, Marjo, in de kliniek waar ik in de bib werk werd jaren geleden een kindje binnengebracht met het "Ondine-syndroom".

Dat is een zeer zeldzame ziekte waarbij men vergeet te ademen. Het kindje mocht dus niet in slaap vallen.

Ik weet niet of het overleden is ( ik wil het eigenlijk niet weten want ik vrees het ergste ), maar de behandelende arts bestelde intussen wel via mijn bib het toneelstuk "Ondine" van Jean Giraudoux naar wie de ziekte genaamd werd - omdat (waternimf) Ondine dergelijke symptomen beschrijft in een bepaalde passage.

Ik kreeg het per ongeluk even in mijn handen, sloeg het open zoals men op belangrijke momenten bijbels openslaat, om duiding, en zoals een schrijntje ging het open, met een schijntje onvergankelijke poëzie,

en ik was verkocht.

De toneelstukken van Giraudoux zijn in alle grote talen van de wereld vertaald, behalve in het Nederlands, helaas.

g

PS

Het behoort tot het genre literair theater dat reeds 70 jaar wordt weggedrukt door het scènische theater.
Laatst bewerkt doorJom.

Tijd voor maken pagina: 0.421 seconden