Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jullie ultieme Lievelingsboek

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7859 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht

mijn absolute lievelingsboek tot nu toe is "oscar et la dame rose" door eric-emmanuel schmitt

.

Heel leuk item is dit. Ik heb nog nooit van het boek of de schrijver gehoord, Elvira. Ik zal zeker eens in de bib kijken!

Waarom is de schrijver niet populair, Marjo? Ik vermoed dat je meer over de schrijver weet...

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7860 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik heb al eerder boeken van Schmitt in onze bieb gezocht en er stond er geloof ik eentje. Ik begrijp van Elvira dat er veel meer moeten zijn..

Piedie, ik heb een tijd gehad dat ik Konsalik graag las, maar deze ken ik dus niet. Het klinkt inderdaad interessant, dus het boek komt op mijn lijstje.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7861 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Ik heb veel boeken van Konsalik gelezen ( en in huis gehad).

Mannen zonder gezicht komt me , na jouw beschrijving, ook niet bekend voor.

Ga binnenkort eens grasduinen bij de bieb.

Lijkt me een leuke tip voor de vakantiekoffer.

Groetjes, Irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7862 door piedie555
Beantwoord door piedie555 in topic Re: bericht
Marjo en Irene

Ik ben erg benieuwd welke titels jullie hebben gelezen van konsalik

Misschien heb ik na mannen , niet de goede titel uitgezocht om te lezen

1 boek( ja dat is al weer 10 jaar geleden denk ik, dus weet het niet meer helemaal precies) ging geloof ik over een japans of chinees meisje die opeens dood viel in een restaurant, volgensmij door gif door een rijke machtige kerel

En 1 boek ging over een tsarina in rusland, beiden vond ik in het niet vallen bij mannen zonder gezicht

Misschien ook omdat ik ze te ver gezocht vond, tenminste die van dat dode meisje dan

En weten jullie of er nog zo'n soort onderwerp over de oorlog van konsalik bestaat

Oja in mijn boekenkast ligt ook nog dans van de zwaan, die wil ik dan ook nog lezen

groetjes Piedie
Laatst bewerkt doorpiedie555.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7865 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Het enige boek dat ik me nog kan herinneren is "slot van de blauwe vogels", maar dat komt waarschijnlijk omdat ik die zelf heb staan..

Verder is het gewoon te lang geleden. Ik las hem op een gegeven moment niet meer omdat ik ze te oppervlakkig vond.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7872 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Hallo Piedie.

Ik moet wel heel erg in het verleden duiken. Het is lang geleden dat ik de boeken van Konsalik gelezen heb. Een paar titels kan ik me nog wel herinneren. In ieder geval van de boeken die mij toendertijd het meeste aanspraken:

Heet als de steppewind, Erika Werner, arts, Liefde aan de don,Wilde vruchten als dessert, de grote dreiging en bloedbruiloft in Praag.

Ook iets met Taiga, heerseres of zoiets.

Verboden offer was, toen ik zo'n jaar of 16 was, mijn eerste kennismaking met deze schrijver. Meteen verkocht. Ik kon indertijd niet wachten tot zijn volgende boek verscheen.

Het slot van de bluawe vogels, dat Marjo in haar kast heeft staan, heb ik ook gelezen. Mannen zonder gezicht, jouw aanrader, waarschijnlijk toch ook. Is wel een van zijn beste!.

Succes met je zoektocht. Je hebt me mooi "verleid"om weer eens een Konsalik in de handen te nemen.

Groetjes, Irene
Laatst bewerkt doorirene.

Tijd voor maken pagina: 0.487 seconden