Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Nieuw aangeschaft

Lees meer
18 jaren 5 maanden geleden #20696 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

O jee.. nu krijg ik op mijn beurt op m'n donder..

Ha ha..ja wat dacht jij, het uur der wrake is nu aangebroken...eerst mij een beetje toespreken om de totaal onschuldige aankoop van een luttel boekje, en dan vervolgens zélf...

Nee he..het klinkt totaal ongeloofwaardig uit mijn mond..iemand op zijn donder geven voor de aankoop van een boek. Klinkt als een mooie aankoop Marjo.

Groetjes

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 5 maanden geleden #20699 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Pff, dus de klappen komen maar uit die ene hoek, dat valt weer mee...

Ja, ik ben er blij mee Wil..het zijn van die boeken om zo nu en dan eens open te slaan en dan te koesteren.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 5 maanden geleden #20711 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Was je echt in London, of heb je via internet daar gewinkeld?

Trouwens is dat boek over het London de pil (1000 bladzijden) van Akroyd?

Marjo schreef : O jee.. nu krijg ik op mijn beurt op m'n donder..

ik heb in Londen een tweedehandswinkeltje bezocht, heel grappig trouwens: in Charing Cross Road, nummer 48.. Nee, niet 84 dus, dat van het boek!

Ik heb er een boek over de geschiedenis van Londen meegenomen en eentje over de Eerste Wereldoorlog.

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
18 jaren 5 maanden geleden #20717 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Nee geen Akroyd. Het boek ligt nu boven, kan de schrijver even niet nakijken, maar het is een oud boek, met oude foto's. Daarom viel ik er voor trouwens. De geschiedenis gaat niet verder dan de tweede wereldoorlog.

Eigenlijk heb ik niets 'nieuw' aangeschaft, het zijn tweedehands boeken. (Ik was echt in Londen Roel, het zit nog in m'n benen..)
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 5 maanden geleden #20970 door Roel
Dat van Akroyd is geloof 1000 bladzijden en omvat de "hele" geschiedenis.

Dat kan ik begrijpen. Als je Londen met de benenwagen verkent, bereidt je dan maar voor op afgelopen voeten en stijve benen!

Ik neem aan dat je niet naar nieuwste Londen bent geweest? Dat ligt aan het randje waar ze van alles en nog wat uit de grond stampen.

Marjo schreef : Nee geen Akroyd. Het boek ligt nu boven, kan de schrijver even niet nakijken, maar het is een oud boek, met oude foto's. Daarom viel ik er voor trouwens. De geschiedenis gaat niet verder dan de tweede wereldoorlog.

Eigenlijk heb ik niets 'nieuw' aangeschaft, het zijn tweedehands boeken. (Ik was echt in Londen Roel, het zit nog in m'n benen..)

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
18 jaren 5 maanden geleden #20971 door Roel
Gisteren Bouwen in Nederland 600-2000 aangeschaft.

Bij opruiming kwam ik een folder tegen waarin een boek over architectuur werd aangekondigd. Folder en boek bleken van vorig jaar.

Gelukkig was het nog steeds te krijgen en zou ook moeten, want is namelijk een standaard werk.

Het is werkelijk prachtig, alle stijlen komen langs en bepaalde bijzondere gebouwen uit allerlei periode's worden uitgelicht.

Dan kan ik ook nog even vermelden dat waarschijnlijk vandaag "De verwondering van het maken" zal arriveren. Dit boek door Harry Verhoeven in eigen beheer uitgegeven kreeg een zeer lovende bespreking in nrc. Dit boek gaat over de bouwonderwijsgeschiedenis van Nederland met speciale aandacht voor de oude ambachtschool en het leerlingstelsel. Het is prachtig geillustreerd met bijzondere oude foto's. Alles komt aanbod: gebruikte materialen, lesmethoden, omstandigheden etc

Ik ben heel benieuwd.

O ja op de Likona contactdag in Diepenbeek, België waar ik twee zaterdagen geleden tussen 500 andere liep, heb ik ook nog de Nederlandse uitgave van de KNNV-uitgeverij: De natuur als bondgenoot. En de ondertitel luidt: "De wereld van Heimans en Thijsse in historisch perspectief" gekocht. Ik ben als natuurliefhebber zeer geïnteresseerd in de geschiedenis van de opkomst van de natuurbescherming.

Ik kan dus weer vooruit, alsof het al niet kon!
Laatst bewerkt doorRoel.

Tijd voor maken pagina: 0.356 seconden