Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Nieuw aangeschaft

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20370 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hee dat is leuk Joanazinha, en ik had die schrijver weer van Sarah doorgekregen... :D

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20371 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Daar moeten we inderdaad eens iets op verzinnen Joanazinha..bij mij bleek bij het opnieuw inruimen van de kast ook dat er een enorme hoeveelhied staat. Ik schift er al uit waarvan ik toch al wel weet dat ik ze ook niet meer zal lezen, maar er blijft bog zoveel over..

Iemand een idee?

Misschien nummeren tot 50 en dat de 2008-challenge maken? Maar dan is nog maar een deel weg..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20372 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht

Marjo schreef : Daar moeten we inderdaad eens iets op verzinnen Joanazinha..bij mij bleek bij het opnieuw inruimen van de kast ook dat er een enorme hoeveelhied staat. Ik schift er al uit waarvan ik toch al wel weet dat ik ze ook niet meer zal lezen, maar er blijft bog zoveel over..

Iemand een idee?

Misschien nummeren tot 50 en dat de 2008-challenge maken? Maar dan is nog maar een deel weg..

Volgens mij kunnen wij allemaal wel 10 levens leven en dan nog genoeg te lezen overhouden :D ! Ik heb voor bookcrossing mijn 2008-challenge al benoemd: 50 boeken van de to be read-stapel zoals die nu is (bestaande uit 105 boeken + zo'n 26 nog te ontvangen ringboeken.....) lezen. Daar komen dan de Leestafel samenleesboeken bij (in principe 2 per maand = 24). En er komen in 2008 ongetwijfeld weer hele interessante boeken langs.... Daarnaast heb ik dus nog een privé-collectie boeken waar boeken bij staan die ik graag nog eens wil herlezen plus dus nog een stapeltje nieuwe, nog helemaal niet gelezen, boeken......

En ik word ook nog geacht 32 uur per week op mijn werk te verschijnen ;) .

Ik denk dat mijn 2008-challenge wat Leestafel betreft wordt: minimaal 1 boek per maand uit mijn privé/permanente-collectie (her)lezen. Het lijkt niet veel, maar samen met wat er al te lezen op het programma staat zit ik denk ik aan mijn tax....... en dan moet het jaar nog beginnen!!

Ik zal morgen eens in mijn boekenkast duiken en in ieder geval 12 boeken uitzoeken en hier op het forum zetten.
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20373 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
dat klinkt nu eens als een geweldig idee! de operatie "lees je kast leeg". ook ik heb hopen boeken die ik voor een prikje op de kop heb kunnen tikken of schrijvers die ik heb gekocht omdat ik weet dat ik ze graag leest, maar die nu in mijn kast stof staan te vergaren...

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20375 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik heb maar een nieuw item gemaakt voor onze uitdaging 2008, zie

oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=4225

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20461 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Hoi Dettie,

Nee, ik heb me vergist. Het is niet een biografie over Vermeer, maar eentje over de Nederlandse schilderkunst waar Vermeer in langs komt, maar ook Rembrand en anderen.

Dat wist ik ja, dat er weinig over Vermeer bekend is.

Zijn hemelsblauwe luchten en de inlichtinval zijn een wonder in de schilderkunst.

Dettie schreef :

Trouwens die biografie over Vermeer, Gezicht op Delft heb ik volgens mij ook!

Ik ben op de helft Roel, er staan afbeeldingen bij en veel van het werk van Vermeer wordt besproken, ook een beetje geschiedenis erbij.

Over Vermeer zelf was niet echt veel bekend, wat deze schrijver te weten is gekomen is uit verkopen, getuige zijn bij huwelijken en opstellen van erfenissen of inboedelbeschrijvingen.

Ik vind het erg interessant en google wat af om dingen erbij te zoeken.

Het stradivariusboek heb ik al uit.

Er worden 5 stradivariusviolen besproken, welke weg ze zijn gegaan, wie ze bespeeld hebben enz.

Ik mag dat graag lezen.

Dettie

Laatst bewerkt doorRoel.

Tijd voor maken pagina: 0.486 seconden