Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Nieuw aangeschaft

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20244 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

Exit Geest, van Philip Roth

He, daar ben ik benieuwd naar petra..

wat ik tot nu toe van hem las bevalt me zeer.

Groetjes

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20248 door Eric
Beantwoord door Eric in topic Re: bericht
Dat herken ik, hoe meer ik van Roth lees, hoe blijer ik van hem wordt (terwijl ik vroeger een soort vooroordeel had, alsof Roth alleen maar taai en zwaar zou zijn).

Thrillers, Fantasy, Literatuur én de kans op gratis leesexmplaren: www.ezzulia.nl/

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20249 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Wat een mooie boeken allemaal.

Wij zijn ons helemaal te buiten gegaan aan aanbiedingen

(teksten geplukt van Internet).

DE EEUW VAN DE FAMILIE PLATTER

1499 - 1628

Door: Emmanuel Le Roy Ladurie

Thomas Platter, een straatarme schaapherder, beproeft zijn geluk als touwslager in Bazel, leert zichzelf lezen en schrijven, werkt zich op tot leraar Latijn, Grieks en Hebreeuws, wordt drukker en geeft als een van de eersten Calvijn uit. Zijn zoon Felix wordt een befaamd (en zeer reislustig) medicus. Aan de hand van de dagelijkse beslommeringen van de Platters geeft Le Roy Ladurie (de auteur van Montaillou) een meeslepend verhaal over het Europa van de 16e eeuw.

DE REIS VAN THOMAS PLATTER

1595 - 1599

In 1595 onderneemt de jonge, zeer nieuwsgierige protestant Thomas Platter de Jongere een reis naar Zuid-Frankrijk en Noord-Spanje. Onderweg houdt hij een dagboek bij. De selecties die Emmanuel Le Roy Ladurie uit dit onderhoudende dagboek maakte, geven een levendig beeld van het dagelijks leven in het Frankrijk van Hendrik IV, dat herstellende was van 36 jaar godsdienstoorlogen.

MAESTRO

VIJF VIOLEN EN HET GENIE STRADIVARIUS

Door: Toby Faber

250 jaar na Stradivarius' dood is men het er nog altijd over eens: de toon en schoonheid van zijn instrumenten zijn onge?venaard. Dit boek beschrijft niet alleen het leven van de vioolbouwer, maar ook de lotgevallen van zijn beroemdste violen en de cello.

SYMBOLISME IN NEDERLAND

1890 - 1935

Een schitterend overzichtswerk, rijk geïllustreerd in kleur

GEZICHT OP DELFT

EEN BIOGRAFIE VAN JOHANNES VERMEER

Door: Anthony Bailey

Anthony Bailey, die verbonden is aan The New Yorker, slaagt er in deze veelgeprezen biografie in vele nieuwe feiten over leven en werk van Vermeer boven tafel te krijgen. Hét standaardwerk over één van de grooste kunstenaars van de Gouden Eeuw.

Zes winters aan zee

Het verhaal achter een dichtbundel

Door: Jan van der Vegt

Een winter aan zee is de meest verkochte bundel van A. Roland Holst. De gedichten vertellen een liefdesverhaal, of eigenlijk het verlies van een liefde. Roland Holst-biograaf Jan van der Vegt laat zien hoe de dichter in zes winters, van 1931 tot 1937, zocht naar de vorm waarin hij het best tot verzoening kon komen.

BRIEFWISSELING

RENÉ DESCARTES EN ELISABETH VAN PALTS

In 1643 ontmoette René Descartes in Den Haag de jonge prinses Elisabeth van Palts, die door haar moeder spottend 'De Griekse' werd genoemd vanwege haar belangstelling voor klassieke talen en wetenschappen. Het was het begin van een sprankelende correspondentie, zowel over abstracte kwesties, als over alledaagse onderwerpen. Ingeleid door René Gude.

HET HALSSIERAAD VAN DE NEANDERTHALERS

OP ZOEK NAAR DE EERSTE DENKERS

Door: Juan Luis Arsuaga

Tienduizenden jaren geleden bevolken de Neanderthalers en de Cro-Magnons - onze directe voorouders - gezamenlijk de aarde. Beide soorten waren niet goed uitgerust tegen het koude klimaat. De Cro-Magnons overleefden en de Neanderthalers, die in essentie weinig verschilden van hun concurrenten, stierven uit. De wereldberoemde paleo-antropoloog Arsuaga legt uit hoe dat kon gebeuren. En speculeert over de vraag hoe onze wereld er had uitgezien als het net even anders was gegaan.

En Mr. Dettie heeft er ook nog een stel gekocht, is ons kerstpakket :D

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20251 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Wow! Prachtig kerstpakket Dettie!!
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20253 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Zo zeg..wat een prachtige aankopen..dat zal een mooie Kerst worden!

Veel leesplezier alvast,

Groetjes

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20254 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Nou je kunt vooruit Dettie.

Lijken hele interessante boeken!

Trouwens die biografie over Vermeer, Gezicht op Delft heb ik volgens mij ook!

Die heb ik een paar jaar terug van mijn broer cadeau gekregen.

Moet nog altijd een keer aan de beurt komen.
Laatst bewerkt doorRoel.

Tijd voor maken pagina: 0.443 seconden