Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Leesuitdaging 2008!

Lees meer
18 jaren 2 maanden geleden #22938 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Kerewin vond ik een verrassend goed boek,

ik kende haar helemaal niet en kreeg dit boek via via, maar ik heb er erg van genoten toendertijd.

En dit boek is dus ook de moeite waard begrijp ik.

Groeten

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 1 maand geleden #23113 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
En weer een boek uit, van de schrijfster van Niels Holgerson dat ik nooit gelezen heb, ik twijfel of het non-fictie is, bij bol.com staat het ook als non-fictie vermeld maar ook als literatuur. Literaire non-fictie dan maar...

Ik maak er geen verslag van. Het was wel een leuk boekje vond ik.

Selma Lagerlöf

Dagboek van een veertienjarige

De grote Zweedse schrijfster Selma Lagerlof (1858-1940) werd op het landgoed Marbacka geboren. Als 14-jarige verlaat zij voor een half jaar het Zweedse platteland om in Stockholm vanwege haar kinderverlamming een gymnastiek-behandeling te ondergaan. Deze periode wordt in dit dagboek beschreven, dat voor het eerst in 1958 in een Nederlandse vertaling verscheen, die nu bijgewerkt is herdrukt. Opmerkelijk is het gegeven dat Lagerlof het dagboek niet op haar 14e, maar op 73-jarige leeftijd schreef. Het gaat derhalve om werkelijke gebeurtenissen, aangevuld met verzonnen elementen. Zij verhaalt intelligent, sober, uiterst subtiel en met goed gedoseerde humor over de dagelijkse gebeurtenissen in het huis van haar oom en tante, over het leven in de 'wereldstad' Stockholm, over verliefdheid en teleurstellingen en over het offer dat zij moet brengen vanwege haar schrijverschap. Het kleine, goed leesbare literaire juweeltje eindigt met een liefdesverklaring voor haar Marbacka, waar geen verdriet is. Bevat een inleiding van Rudy Kousbroek, en een levensloop en bibliografie van Selma Lagerlof. Sobere uitgave, formaat tussen paperback en pocket, kleine letter.

Biblion

Vertaald door N.M. Wartena

Paperback | 155 Pagina's | Uitgeverij Prometheus

ISBN10: 9035119657 | ISBN13: 9789035119659
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 1 maand geleden #23116 door WilV
Fontanel uit, vier sterren.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
18 jaren 1 maand geleden #23117 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Je maakt me wel érg nieuwsgierig Wil, eerst al je enthousiasme en nu 4 sterren! Dat zou ik moeten gaan lezen en Shalev vind ik al zo goed schrijven. Zucht, 48 uur in een dag zou wel goed uitkomen.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 1 maand geleden #23119 door WilV
Het is wel het soort boek waar je van moet houden hoor, een beetje magisch-realistisch,

het doet wat aan Marquez denken.

Het is precies het soort boek waar ik, áls het goed geschreven is, als een blok voor val.

Maar ik kan me heel goed indenken dat een ander het niets vind.

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
18 jaren 1 maand geleden #23128 door WilV
De Speler uit, van Dostojevski, drie sterren,

Het duurde even voor ik er goed in zat, maar toen dat eenmaal het geval was had het boek mij in zijn greep.

Groeten

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Tijd voor maken pagina: 0.424 seconden