Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Laila Lalami - Hoop en andere gevaarlijke verlangens

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden - 17 jaren 3 weken geleden #11332 door dettie
Vier mensen steken vanuit Marokko in een fragiel rubberbootje illegaal de Straat van Gibraltar over om in Spanje een beter bestaan op te bouwen.

Lees het verslag, klik hier www.leestafel.info/laila-lalami

Bernadet
Laatst bewerkt 17 jaren 3 weken geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11336 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Krijg je ook een idee van wanneer dit allemaal speelt? Want de economische situatie in Marokko was altijd erg slecht. Niets voor niets zijn er zoveel naar hier gekomen.

Heel toevallig heb ik vandaag een boekje gelezen geschreven door een Marokkaanse (met hulp van Tom Naegels) over de wederwaardigheden van haar familie. Vooral haar eigen leven, maar het verslag komt nog..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11340 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik krijg de indruk dat het zich nu afspeelt. De schrijfster heeft het geschreven naar aanleiding van een krantenbericht waarin stond dat mensen die de oversteek maakten (14 km) verdronken waren.

In dit boek verdrinken ze niet maar het verhaal heeft na de oversteek wel een onverwachte wending.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11344 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik moet toegeven dat ik dan eigenlijk nog niks weet. Ik heb geen idee of de economie zich aan het herstellen is. Misschien komen er minder deze kant in omdat dat moeilijker is, niet omdat ze niet uit hun land wegwillen.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11345 door Hendrik
Beantwoord door Hendrik in topic Re: bericht
Het valt mij ook vaak op dat die flapteksten eerder geschreven zijn om het boek te verkopen dan om een beeld te geven van de inhoud van het boek.

Ze lijken trouwens ook allemaal op elkaar lijkt het wel, de boeken niet, maar de flapteksten.

Zouden schrijvers daar zeggenschap over hebben? Want het kan soms inderdaad storend zijn bij het lezen van het verhaal.

levende in de wereld van 'Schaduw van de wind' Carlos Ruiz Zafon.
Laatst bewerkt doorHendrik.

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11346 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Dat heeft mij ook al verschillende keren geergerd. Je kunt de helft van de tijd niet meer afgaan op de flaptekst van een boek. Net als die "aanradingen", iedere keer schrijft een of andere krant, recensent of om het even wie daar nog een paar lijntjes bij over hoe schitterend het boek is. Blijkt dikwijls absoluut niet te kloppen.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Tijd voor maken pagina: 0.540 seconden