Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marc Poorter - De waarheid en het koninkrijk (debuut)

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58101 door dettie
Het, deels autobiografische, verhaal van Mario, die opgroeit in de gesloten wereld van Jehova's getuigen.

Zie www.leestafel.info/marc-poorter

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Renate
12 jaren 3 maanden geleden #58112 door Renate
Lijkt me een interessant boek.

Moet ergens denken aan een buurmeisje van een vroegere vriendin van me, die ook Jehova's getuige was geweest en min of meer voortdurend op de wip zat. Aan de ene kant wilde ze terugkeren in de schoot van de kerk en aan de andere kant wilde ze er niets mee te maken hebben. Het nadeel van het laatste was, dat ze dan ook het contact met haar ouders kwijt was.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58116 door marjo
Eh, ja, debuut...goed geschreven zeg je. Vooruit dan maar. Of denk je dat het te autobio is?

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58122 door dettie

Renate schreef : Lijkt me een interessant boek.

Moet ergens denken aan een buurmeisje van een vroegere vriendin van me, die ook Jehova's getuige was geweest en min of meer voortdurend op de wip zat. Aan de ene kant wilde ze terugkeren in de schoot van de kerk en aan de andere kant wilde ze er niets mee te maken hebben. Het nadeel van het laatste was, dat ze dan ook het contact met haar ouders kwijt was.

ja dat gebeurt hier ook Renate, zo gauw ze iets doen wat niet mag, liggen ze uit de Jehova gemeenschap. Ze bestaan gewoon niet meer. Bij Mario, de jongen in het boek, spraken zijn ouders ook na een voorval niet meer met hem, moeder schreef een briefje waar hij eten kon vinden, dat mocht nog wel, maar voor de rest werd hij helemaal genegeerd. Ik moet er niet aan denken!

Als je eruit stapt ben je inderdaad ook alles kwijt, ook je ouders, broers, zussen, vrienden... alles.

Dettie

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58123 door dettie

Marjo schreef : Eh, ja, debuut...goed geschreven zeg je. Vooruit dan maar. Of denk je dat het te autobio is?

Dat vroeg ik me ook af Marjo. Maar het boek van Ellen Heijmerikx werd ook niet te autobiografisch gevonden.

Ik denk dat dit boek ook meer als roman dan als autobiografie gezien wordt. het heeft wel weg van Heijmerikx' boek, maar dan anders :D

Dettie

• Renate
12 jaren 3 maanden geleden #58125 door Renate

Dettie schreef : Lijkt me een interessant boek.

ja dat gebeurt hier ook Renate, zo gauw ze iets doen wat niet mag, liggen ze uit de Jehova gemeenschap. Ze bestaan gewoon niet meer. Bij Mario, de jongen in het boek, spraken zijn ouders ook na een voorval niet meer met hem, moeder schreef een briefje waar hij eten kon vinden, dat mocht nog wel, maar voor de rest werd hij helemaal genegeerd. Ik moet er niet aan denken!

Als je eruit stapt ben je inderdaad ook alles kwijt, ook je ouders, broers, zussen, vrienden... alles.

Dettie
Ik geloof dat je dat vaak hebt met dat soort orthodoxe bewegingen. Ik heb het ook gezien in een boek van iemand wier ouders bij de Noorse Broederschap waren (kan me noch de naam van de auteur, noch de titel van het boek herinneren) en ik meen dat het ook bij de Amish zo is.

Tijd voor maken pagina: 0.474 seconden