Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Richard Yates - Revolutionary Road

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden - 17 jaren 3 maanden geleden #1677 door dettie
Richard Yates - Revolutionary Road werd gestart door dettie
Eind jaren vijftig, Amerika floreert. Frank en April Wheeler zijn jong, aantrekkelijk en veelbelovend stel. Ze hebben twee leuke kinderen en wonen in een welvarende buitenwijk ergens in Connecticut. Maar gelukkig, of zelfs maar tevreden zijn ze niet.

Lees verder...

www.leestafel.info/richard-yates

Inge
Laatst bewerkt 17 jaren 3 maanden geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1703 door lizzy
Beantwoord door lizzy in topic Re: bericht
Het is een mooi boek. Een tijdsbeeld, ja, maar het gaat zoals Inge zegt nog steeds op.
Laatst bewerkt doorlizzy.

Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #27822 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht
Het boek Revolutionay Road heb ik een paar jaar geleden gelezen. Ik vond het boek prachtig! Echt een aanrader!

Onlangs is Revolutionary Road verfilmd.

Kate Winslet en Leonardo Dicaprio spelen April en Frank Wheeler. In de film Titinic speelden beiden ook de hoofdrollen, zij hadden in deze film een liefdesrelatie.

In Revolutionay Road spelen Winslet en DiCaprio een getrouwd stel, die op zoek is naar een manier om de sleur van het dagelijkse leven te ontvluchten.

Best gewaagd om twee keer dezelfde acteurs te casten voor de hoofdrollen!

Of het ligt aan de hoofdrolspelers die deze keer niet overtuigen weet ik niet, maar ik vind de verfilming van Revolutionay Road geen succes...

In dit geval vind ik het boek vele malen beter dan de film en voor mij voegt deze film niets aan het boek toe!

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #27823 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Let op, het boek zal ineens als een trein gaan verkopen zoals veel boeken die verfilmd zijn.

Ik weet dat ik het gelezen heb als ik Inge's verslag lees (dacht zelfs dat ik er zelf een verslag van gemaakt had) maar veel herinner ik me er niet meer van. Ik denk dat ik twee boeken door elkaar haal. De dingen van Perec en dit boek.

Moet toch eens goed na gaan denken over Revolutionary road.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30466 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Nou, gelezen. Niet met onverdeeld genoegen, maar goed, ik heb er geen spijt van.

Wat Inge zegt over het egoïsme. Ik denk inderdaad dat het van alle tijden is, maar het valt nu meer op, omdat we anderen minder nodig hebben om toch alles te krijgen wat we hebben willen.

Aan de andere kant denk ik dat die twee jonge mensen uit het boek niet helemaal sporen. Er wordt verteld over hun problematische achtergrond, zou dat het zijn? Frank wil in ieder geval het onvermogen van April daaraan wijten, en misschien is de toestand met zijn baan ook wel een aanduiding dat hij geen haar beter is.

Lees het verslag, klik hier www.leestafel.info/richard-yates

marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30467 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik had het boek besteld (2e hands) maar wat me nooit is gebeurd, gebeurde nu wel, ik heb het niet gehad. Er wordt nu uitgezocht hoe het zit en wie weet krijg ik het alsnog, of niet.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.489 seconden