Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Richard Yates - Revolutionary Road

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30492 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Zeker als je de inhoud zo kort samengevat, dan klinkt het of het een normaal stel is. Maar door al het gepsychologiseer kreeg ik de indruk dat ze niet helemaal normaal denken (wat is normaal? Ik weet het niet, maar toch..)

Ik zeg niet dat ze ontspoord zijn, maar dat ze niet sporen. Net iets anders vind ik.

Dat emigreren is in mijn ogen een noodsprong van April. Ze weet niet hoe ze haar leven op rails moet krijgen en verzint dan zoiets. Ze denkt er niet bij na, nee, zeker niet aan de kinderen!! Wat Frank echter doet vind ik onbegrijpelijk en onvergeeflijk: hij gaat er in mee maar intussen maakt hij snode plannetjes om het te blokkeren.

Als je zo met elkaar omgaat, spoor je dan??
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Renate
14 jaren 11 maanden geleden #39567 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Richard Yates - Revolutionary Road
Ik ben het boek momenteel aan het lezen. Ik kan Frank niet bijzonder sympathiek vinden. Beide hoofdpersonen lijken te menen dat ze voor iets beters voorbestemd zijn. Je zou het misschien kunnen zien als een eigen versie van 'The American dream', al zoekt April de oplossing dan in Europa. Men leeft min of meer in de illusie dat het leven maakbaar is en dat je alles kunt worden wat je wilt, als je maar hard genoeg wilt.

• Renate
14 jaren 11 maanden geleden #39733 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Richard Yates - Revolutionary Road
Ik heb het boek inmiddels uit. Eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat de hoofdpersonen niet helemaal sporen. De enige die in zekere zin niet helemaal spoort is April, die de neiging heeft haar vader achteraf nogal te idealiseren, omdat hij zo onconventioneel was en misschien als een levensgenieter beschouwd zou kunnen worden. Overigens wel een egoïstische levensgenieter. Het is vooral haar idee dat ze anders zijn dan hun omgeving. Frank gaat daar misschien in het begin wel wat te veel in mee, maar de bom lijkt in zekere zin te barsten op het moment dat Frank eigenlijk geen zin meer heeft om mee te gaan in Aprils plannen. Dan ontdekt April dat hij misschien minder interessant is dan zij denkt. Misschien is dat maar goed ook, want ik heb de indruk dat ze met name haar vader en zijn levensstijl idealiseert en dat misschien ook in Frank hoopt te zien. Het loopt zeer tragisch af, als April besluit haar zwangerschap af te breken.

Tijd voor maken pagina: 0.330 seconden