Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

H.M. van den Brink - Over het water

Lees meer
22 jaren 1 maand geleden - 17 jaren 1 maand geleden #115 door dettie
H.M. van den Brink - Over het water werd gestart door dettie
Over het water -H.M. van den Brink

Het verhaal gaat over Anton, een jongetje uit een volksbuurt in Amsterdam, die samen met zijn vader de gebruikelijke zondagse wandeling maakt. Zoals altijd wordt hij bij de brug even opgetild om naar het water te kunnen kijken. Op een zondag komt er net een roeiboot met 4 roeiers onder de brug door. Dit maakt een enorme indruk op het jongetje. Vanaf die tijd is hij gefascineerd door roeien....

Lees verder, klik www.leestafel.info/hm-van-den-brink

Bernadet
Laatst bewerkt 17 jaren 1 maand geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
22 jaren 1 maand geleden #118 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
dit boek heb ik een jaar of langer geleden gelezen en ik vond het erg mooi. Kan me alleen maar aansluiten bij wat jij er over zegt. Kijk: weer eentje waar we het over eens zijn!!

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
22 jaren 1 maand geleden - 21 jaren 1 maand geleden #121 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik vond het echt een heel mooi boek. Wat denk jij bij het einde of kan ik dat niet vragen omdat het dan verraden wordt? Laat ik heel voorzichtig zeggen dat het niet echt goed afloopt naar mijn mening, dat was me eigenlijk niet helemaal duidelijk.

bernadet
Laatst bewerkt 21 jaren 1 maand geleden doordettie.

Lees meer
22 jaren 1 maand geleden #123 door marjo
Bernadet, ik herinner me van Over het water vooral het sfeerje, en hoe die arme Rotterdamse jongen door zijn sport denkt aansluiting te vinden bij de elite. Als ik nu "denkt" benadruk, heb ik dan het einde weer zo'n beetje te pakken? De orlog gooit roet in het eten..

Marjo

Lees meer
22 jaren 1 maand geleden - 21 jaren 10 maanden geleden #124 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nou Marjo die Anton is juist eigenlijk meer verbaasd dat hij tussen deze mensen zit en blijft zich ook daarover verbazen. Zijn ouders zijn mensen die eerder ieder uit de weg gaan. Het huis is hun wereld en alles wat daarbuiten is, is eigenlijk een bedreiging. Ze zeggen ook steeds dat wat ze hebben genoeg is en dat ze niet meer willen, dankbaar zijn voor wat ze hebben. Anton heeft dit dus ook. Alles wat meer is verwonderd hem, ook het winnen van de wedstrijden, ook de omgang met David. Hij gaat ook altijd meteen naar huis na het roeien, dringt zich niet op want hij vindt dat hij er niet bij hoort.

Ik vraag het toch maar, pleegt hij nu zelfmoord op niet? Wat denk jij?

Bernadet
Laatst bewerkt 21 jaren 10 maanden geleden doordettie.

Lees meer
22 jaren 1 maand geleden #128 door marjo
Dat herinner ik me niet, dus ik denk van niet. Maar ik ga het boek nog eens opzoeken.

Marjo

Tijd voor maken pagina: 0.621 seconden