Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Adriaan van Dis - KliFi

Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #97567 door dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden - 5 jaren 4 maanden geleden #97570 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Adriaan van Dis - KliFi
Snelle Joep. Ik twijfelde heel erg of ik dit wil lezen. En daar is eigenlijk geen verandering in gekomen.

Nu ben ik ook niet echt een fan van Van Dis.
Laatst bewerkt 5 jaren 4 maanden geleden doormarjo.

Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #97579 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Adriaan van Dis - KliFi
Maar je leest wel dystopische romans, die 10 x erger zijn dan wat van Dis schrijft.

Van Dis heeft een mooie schrijfstijl, iets waar jij normaal gesproken van houdt, en schrijft met humor maar er zit ook een kern van waarheid in. Het zijn bijzondere mensen die hij ontmoet, die vrij echt overkomen, levend aan de verguisde rand van de maatschappij, mensen die uitgekotst worden door de elite. De elite woont veilig op een terp of iets dergelijks, maar de emigranten en arme mensen mogen in de onveilige 'Kuil' leven. Zodat zij als eerste ten onder gaan als Nederland overstroomt. Van Dis geeft deze mensen een gezicht.

Ik snap de afkeuring van dit boek niet zo.

Dettie

Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #97582 door marjo
Kom ik echt zo negatief over? Ik heb het boek helemaal niet gelezen dus ik kan niets over de inhoud zeggen.

Dus afkeuring? Dat is er niet.

Het enige dat ik weet dat ik Van Dis niet makkelijk pak. Ik zal bijvoorbeeld boeken van andere schrijvers onmiddellijk willen lezen, en dat heb ik met Van Dis niet.

Komt het toevallig op mijn pad, dan zal ik er over denken.

Ha ha, en dystopische verhalen, die moeten ook erg zijn. Als ze te dicht bij de realiteit blijven ben ik er minder van gecharmeerd. Kun je raar vinden, maar zo is het.

Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #97586 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Adriaan van Dis - KliFi
Ja het kwam vrij negatief over, het ontmoedigd me wel eens. Bij voorbaat is het al niets omdat het van Van Dis is. De deur wordt - in het eerste bericht - gelijk helemaal dichtgegooid. Ik snapte jouw negatieve commentaar gewoon niet. Zeker vanwege het onderwerp, wat jou wel ligt, en een schrijver die prachtig dingen kan verwoorden. Je kan ook denken, hee wat apart een dystopische roman van Van Dis, dat heeft hij nog nooit geschreven, eens kijken of het wat is.

Dettie

Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #97588 door marjo
Dat kan, ja. Jammer dat het negatief over kwam, want zo is het niet bedoeld. Het is zeker niet 'bij voorbaat niets omdat...'

Al blijft het waar wat ik hierboven zei: ik zal er geen moeite voor doen. Maar mocht ik het nu vandaag of morgen tegenkomen, dan zal ik het zeker proberen.

Tijd voor maken pagina: 0.562 seconden