Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Adriaan van Dis - KliFi

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #97590 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Adriaan van Dis - KliFi

Marjo schreef :
Ha ha, en dystopische verhalen, die moeten ook erg zijn. Als ze te dicht bij de realiteit blijven ben ik er minder van gecharmeerd. Kun je raar vinden, maar zo is het.

Dan moet je deze echt maar overslaan. Hij komt heel dicht bij de realiteit...We zien overal rare figuren als Trump, Bolsonaro en Baudet opstaan. Overal worden de klimaatproblemen maar mondjesmaat aangepakt, want oh oh, oh, het kost stemmen als je dreigt dat we onze luxe op moeten geven. Die orkaan in Nederland in dit boek is heel dicht bij. Afgelopen jaar kwamen we er al in de buurt.

Erg goed boek en prachtig vormgegeven. De asielzoekers vond ik wel wat absurd, niet realistisch. Ik denk dat hij met wat humor een beetje lucht in het boek wilde brengen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #97591 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Adriaan van Dis - KliFi
De asielzoekers werden inderdaad uitvergroot, maar ik denk dat dat ook de bedoeling was om de nadruk te leggen op de absurde gedachtes over asielzoekers. Ja de humor was wel noodzakelijk anders was het een heel zwart boek geworden.

Ik vond het prachtig zoals Van Dis verfijnd verwees naar alle Trumps, Baudets etc. in de wereld. Hij maakte er in dit boek een mooie mix van.

Dettie

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #97593 door berdine
Was je trouwens opgevallen dat het boek 7 hoofdstukken telt, en dat alle paginanummers ook in het rood waren? Het gevaar is continue aanwezig....

En volgens mij zitten er nog wel wat meer aanwijzingen verstopt, die me niet opgevallen zijn.

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #97597 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Adriaan van Dis - KliFi
Sorry Marjo voor mijn beetje overtrokken reactie. Ik had een vervelende week en was commentaarmoe. Jouw bericht was even de beroemde druppel.

Berdine heeft het getal 7 een betekenis?

Dettie

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #97598 door berdine
God schiep de wereld in 7 dagen.

Het is niet zo letterlijk dat de wereld in 7 dagen ten onder gaat, meer een hint.

5 jaren 5 maanden geleden #97601 door
Beantwoord door in topic Re: Adriaan van Dis - KliFi
Het lijkt me wel een boeiend boek, hoewel ik niet weet of ik het nu onmiddellijk wil lezen. Uit de boekenkast van m'n vader heb ik Indische duinen meegenomen, dus dat is eerder aan de beurt.

En gisteren kwam de autobiografie van Achim Reichel (een Duitse muzikant, die al sinds de tijd van de Beatles actief is), die ik besteld had. Het boek ziet er mooi uit en dat het toevallig in het Duits is (in welke taal zou het anders moeten zijn?), vind ik geen bezwaar.

Tijd voor maken pagina: 0.489 seconden