Het is sommigen onder jullie misschien al wel opgevallen, dat ik een hele tijd niets meer van mij heb laten horen. Mijn leesuitdaging 2017 is al een hele tijd geleden stil gevallen. Het laatste boek dat ik ter hand genomen heb, een middeleeuws verhaal, ben ik begonnen halfweg april. Na ongeveer 10 dagen had ik het verhaal ongeveer voor de helft doorworsteld. Dan is het nog een week in mijn boekentas gebleven, waarna ik het in de kast heb teruggelegd. Dat was begin mei. Sindsdien heb ik nog welgeteld 3 stripverhalen gelezen, waarvan een vrij grondig, de twee anderen nogal vlug.
Ik ben vrij vroeg gestimuleerd om de bibliotheek te bezoeken (7 jaar), maar nu houd ik het al een hele tijd voor bekeken. Wat opzoekingswerk op internet leverde als belangrijkste optie "leesverslaving" op. En deze heeft vermoedelijk "leesmoeheid" gecreëerd, die ik vrij kordaat heb aangepakt. Momenteel beperkt zich mijn lezen tot verplichte lectuur op het werk en de hoofdlijnen op FB, soms ook op Leestafel. Kranten lees ik ook niet meer.
Dit geeft mij wel tijd om aan andere dingen, die ik vroeger veel minder deed, zoals extra hulp in het huishouden, meer aandacht te besteden. En ook is het mij nu duidelijk, dat handwerken (dat ik vroeger thuis eigenlijk niet mocht doen, wegens belachelijk voor jongens) mij eigenlijk heel goed ligt.
Of ik nooit meer lees, weet ik nog niet echt, dat ligt nog in de toekomst. Ik kom nog wel af en toe voorbij op Leestafel, maar laat momenteel geen sporen achter. Hoe dit gaat evolueren, weet ik nog niet. Ondertussen kunnen jullie mij nog wel terugvinden op FB (Roger Pelgrims, met als foto een deel van een haakwerk - er bestaat ook nog een andere Roger Pelgrims, en een Pelgrims Roger, maar die ben ik dus niet).
Ondertussen veel leesplezier.
Roger
<t>Lezer100</t>