Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

M Waters-Verwarde geesten Spannend Samenlbk febr/maart 2011

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37225 door Joanazinha
Re: bericht werd gestart door Joanazinha
Ik ga vanavond in dit boek beginnen. Hoop dat ik me erop kan concentreren, want dat schijnt wel nodig te zijn als ik de reacties op crimezone.nl bij het boek lees.
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37288 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Ik heb hem uit en vond hem erg goed. Minette Walters gebruikt verschillende manieren om de lezer te informeren: het verhaal vertellend via gebeurtenissen van de hoofdpersonen - soms door elkaar heen, maar ook getuigenverslagen van de vroegere misdaad, mailverkeer tussen de hoofdpersonen en transcripties van opgenomen bandmateriaal. Zo weeft ze een logisch verhaal en voortgang met steeds verschillende invalshoeken.

Je moet wel alle verhalen goed uit elkaar houden, de feiten en de leugens en met name welke consequenties de leugens hebben. Eigenlijk zou je op een stuk papier alles wat verteld wordt (wie was waar wanneer en waarom) schematisch moeten weergeven om de verbanden, de leugens en de waarheid te achterhalen.

Supergoede thriller. Ik denk dat ik er dit weekend nog een verslag van ga maken voor de site.

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37289 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik denk dat ik er dit weekend nog een verslag van ga maken voor de site.

Hè leuk, ik kijk er naar uit, je bent zo lekker enthousiast!

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37296 door Joanazinha
En het verslag staat op de site,

zie www.thrillers-leestafel.info/minette-walters

Joanazinha

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37310 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nou je beschrijft het als een film Joanazinha.

Wie weet wordt het ooit verfilmd...

Ik stond wel verbaasd over het gedeelte en diens 10-jarige broertje Billy is te dronken

Dat roept allerlei vragen op.

Is hij dronken gevoerd? Is het gewoon in die familie dat kinderen zo jong drinken? (a-sociale familie) Waarom werd daar niet naar gekeken enz. enz.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37343 door Joanazinha
Hoi Dettie,

Dit deel van het verhaal speelt in de jaren 70 van de vorige eeuw. Er was veel werkloosheid en grote armoede en de opvoeding beperkte zich vaak tot veel klappen en weinig toezicht (wat deze kinderen dan betreft). De kinderen waarvan hier sprake is zijn tieners die voornamelijk spijbelen en drinken en geen haan die ernaar kraaide. De moeders - want het 'opvoeden' kwam voornamelijk op hen neer - hadden geen greep op deze kinderen. Zo kwam er - even generaliserend gesteld - een vicieuze cirkel van armoede, drankmisbruik en analfabetisme.

Tijd voor maken pagina: 0.619 seconden