Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

M Waters-Verwarde geesten Spannend Samenlbk febr/maart 2011

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden #37918 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik had geen probleem met de brieven, dat vind ik dan een soort cliffhangers. Bij mij werkt het wel zo.

Een welkome afwisseling dus.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden #37922 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Ik vind juist door de verschillende manier van vertellen - verhalend, brieven, mails e.d. - er een soort spanningsveld in een verhaal komt. Ik hou wel van die perspectiefwisselingen. Net als Marjo zegt: een soort van cliffhangers.

In dit boek hebben ze ook een toegevoegde waarde in de zin van dat ze een periode overbruggen tussen de verhaallijnen, zonder dat de auteur zich in bochten moet wringen om informatie door te geven. Via bijvoorbeeld een mailtje merk je toch wat er in de tussentijd is gebeurd.

@Joanne: vind je het altijd vervelende intermezzo's of past het naar jouw idee niet in dit specifieke boek? Ik denk bijvoorbeeld aan het boek Redemption Falls van Josept O'Connor; dat is helemaal opgebouwd uit allerlei soorten van informatieverstrekking (brieven, rechtbankverslagen, kranteknipsels, etc.).

Joanazinha
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden #37926 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Als het zo veel wordt dan vind ik het ook niet leuk meer. Dat zie je in de moderne meidenboeken, niets dan e-mails en dagboekfragemnten en nauwelijks ene echt verhaal.

Maar zoals in dit boek voegt het inderdaad iets toe. Ik ben nu ook een spannend boek aan het lezen, waar af en toe teruggegrepen wordt op een oud krantenartikel, of een oud dossier.

Precies wat jij zegt, Joanazinha: het is een handige manier om informatie te geven, zonder dat je ellenlange uiteenzettingen in een dialoog moet vertellen.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden #37927 door Joanne
Beantwoord door Joanne in topic Re: bericht

Joanazinha schreef : @Joanne: vind je het altijd vervelende intermezzo's of past het naar jouw idee niet in dit specifieke boek? Ik denk bijvoorbeeld aan het boek Redemption Falls van Josept O'Connor; dat is helemaal opgebouwd uit allerlei soorten van informatieverstrekking (brieven, rechtbankverslagen, kranteknipsels, etc.).

Joanazinha

Nee, ik vind het zeker niet altijd storend, zoals in het door jou genoemde voorbeeld. Maar daar is het de opbouw van het hele boek. Ik vind het in dit boek een beetje de gemakkelijke weg om ontbrekende informatie aan te vullen.

Momenteel lees ik Cloud Atlas van David Mitchell

jannyan.wordpress.com

www.fwg-deverbeelding.nl/
Laatst bewerkt doorJoanne.

Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden