Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

M Waters-Verwarde geesten Spannend Samenlbk febr/maart 2011

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37346 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ha dank je voor de toelichting.

Het lijkt wel een Iers verhaal. Daarin komen dit soort zaken vaak voor.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37386 door Anyrock
Beantwoord door Anyrock in topic Verwarde geesten
Ik heb m ook uit. Mij viel het boek wel wat tegen. Het begint met de beschrijving van een groepsverkrachting. Het slachtoffer verdwijnt. Wat bij mij vervolgens bleef haken was dat de politie (in 1970) zo'n gebeuren niet serieus genoeg nam. Deed me denken aan de loverboys zaak van onlangs, waarbij de verdachten werden vrijgesproken omdat de rechter het aannemelijk achtte dat het meisje zich vrijwillig prostitueerde. Dit terzijde.

Vervolgens komt er een gedeelte dat uit een boek zou komen dat ook verwarde geesten heet van een doctorandus. Stijl derhalve van nietlekker lezen. Er blijkt sprake te zijn van een moord waarvoor iemand mogelijk onschuldig is veroordeeld. Dan volgt een aantal brieven en mails. (over de opbouw van dit boek is misschien iets teveel nagedacht)

De doctorandus heeft nav zijn boek een afspraak met iemand die wellicht wat aan te vullen heeft. Dit gedeelte is zeer traaag en vaag.

Het verdere verhaal ontvouwt zich dan wel in een redelijk tempo en kent wat interessante plotwendingen.

Voor mij lang niet haar beste boek. Het vorige wat ik van haar gelezen had was Het Ijshuis. Voorin staat een mooi citaat: Niemand is zo goed dat hij geen enkel kwaad kent, niemand is zo slecht dat hij niets waard is.

<t></t>
Laatst bewerkt doorAnyrock.

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden #37777 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden #37899 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Herinnerde je het boek nog Marjo? Het was natuurlijk wel februari 2005 dat je het voor de eerste keer las. 6 jaar geleden dus.

Bij thrillers op tv heb ik namelijk altijd dat ik heel kleine stukjes wel herinner maar het hele verhaal nooit. Ik kan rustig een paar keer naar Morse of Frost. Is dat bij thrillers lezen (ipv kijken) ook zo? Of blijven de verhalen wel hangen?

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden #37903 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Bij dit boek wist ik het nog in grote lijnen. Ik wist dus wel wie de dader was. Maar dat maakte niet uit. Het gaat bij Waters toch vooral over het hoe en waarom, en dat is een tweede keer nog steeds interessant om te lezen.

En, Anyrock, helaas lezen er niet veel mensen mee met het spannende boek, dan ben je gauw uitgepraat.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden #37916 door Joanne
Beantwoord door Joanne in topic Re: bericht
Ik heb het boek Verwarde Geesten net uitgelezen. Jammer dat er zo weinig discussie is. Ik was er wel benieuwd naar wat jullie wat de opzet van het boek vonden. Daarmee bedoel ik het verstrekken van informatie via brieven die tussen de hoofdpersonen worden uitgewisseld. Het haalt voor mij eigenlijk een deel van de spanning weg. Daardoor raak ik een beetje uit het verhaal. Ik vind het ook een beetje een flauwe manier van informatie verstrekken. Wat mij betreft zeker niet de beste van Walters. Maar desalniettemin toch met plezier gelezen.

Momenteel lees ik Cloud Atlas van David Mitchell

jannyan.wordpress.com

www.fwg-deverbeelding.nl/
Laatst bewerkt doorJoanne.

Tijd voor maken pagina: 0.416 seconden