Thema september 2023 - Leestafel begeeft zich onder de MENSEN

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #106158 door dettie
Alles wat met de mens te maken heeft zowel in de titel en/of inhoud

Hopelijk inspireert het jullie!

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

2 jaren 9 maanden geleden #106160 door
Dat is wel een onderwerp waar je alle kanten mee op kunt. Zo'n beetje alle boeken gaan over mensen, met uitzondering van fantasy, of dierenverhalen.

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #106161 door dettie
Ja dat is ook wel eens lekker, soms is het een maand lang flink zoeken en nu heb ik eens keus genoeg! Heerlijk!

Dettie

2 jaren 9 maanden geleden #106164 door
Dat is waar. Aan de andere kant is het misschien ook een wat nietszeggend thema. Maar goed, gemak dient de mens.

Ik zal niet zeggen dat bijna alles wat ik de laatste tijd gelezen onder dit thema valt, want ik neem aan dat je toch wel een soort selectie maakt.

De boeken over muziek vallen af, hoewel musici natuurlijk ook mensen zijn.

Maar misschien zou 'Ghost rider - Langs helende wegen' van Neil Peart iets zijn. Staat in de bibliotheek bij de reisboeken.

Neil Peart was de drummer van een bekende Canadese band. Dit boek schreef hij naar aanleiding van een motorreis door Canada en de VS. Daar begon hij aan nadat binnen een jaar z'n dochter en z'n vrouw waren overleden. Het boek gaat niet alleen over de reis, maar in zekere zin ook over het verwerken van de dood van z'n geliefden. Het gaat ook over z'n ontmoetingen met andere mensen, waarbij hij soms wel wat veroordelend is naar bepaalde groepen mensen.

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #106166 door dettie
Aan de andere kant is het misschien ook een wat nietszeggend thema. Maar goed, gemak dient de mens.

Mogelijk is dit voor jou een nietszeggend thema, maar ik ben altijd blij dat ik elke maand weer een thema gevonden heb!

Wacht nu eerst maar eens af wat er komt voor je zegt dat het waarschijnlijk nietszeggend is. Je kunt achteraf nog altijd zeggen dat het je niet zo boeide, maar nu zeg je al iets voordat je weet wat ik ga plaatsen. Ik knap zo ontzettend af op dat negatieve als je net aan iets begint, de lol is dan helemaal weg.

Misschien kun je zelf eens met een paar thema's bedenken, ik heb er vaak genoeg naar gevraagd.

Het zou gewon eens leuk zijn als gezegd werd, ik ben benieuwd wat je ons deze maand weer brengt of wat een bijzonder of leuk onderwerp.

Maar ik zoek me steeds rot en dan ook passende citaten erbij en dan amper reactie of negatief. Het maakt zo moedeloos.

Dettie

2 jaren 9 maanden geleden #106167 door
Ho ho, zo was het niet bedoeld. Ik wilde je echt niet kwetsen. Het is moeilijk genoeg om iedere maand een thema te verzinnen. Ik schreef ook al dat ik aannam dat je toch wel een soort selectie maakte. Ik schreef ook 'misschien'.

Soms krijg ik bijna het gevoel dat ik beter niet meer kan reageren en zeker geen grapjes meer kan maken., want dat wordt toch steeds negatief uitgelegd.

Tijd voor maken pagina: 0.624 seconden