Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jan Marijnissen - Kijk op deze tijd

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50207 door dettie
Jan Marijnissen - Kijk op deze tijd werd gestart door dettie
Politici worden geacht antwoorden te geven. Maar om zinnige antwoorden te geven zul je toch eerst vragen moeten stellen, en wel aan mensen die het beter weten dan jij. Met die gedachte als uitgangspunt ging Jan Marijnissen de afgelopen jaren op pad om een aantal gezaghebbende mensen op het gebied van de wetenschap, de economie, de internationale politiek, de psychologie, de volksgezondheid en de journalistiek te ondervragen. Het leverde een reeks bijzondere gesprekken op...

Lees verder www.leestafel.info/jan-marijnissen

Willeke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50208 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Jan Marijnissen - Kijk op deze tijd
Het is niet het soort boek dat ik snel zal pekken, maar het klinkt toch wel interessant...

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50210 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Jan Marijnissen - Kijk op deze tijd
Het klinkt zeker interessant. Vooral omdat je aangeeft dat er dingen gezegd worden in het boek waar je door aan het denken werd gezet.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50212 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Jan Marijnissen - Kijk op deze tijd
Het boek ligt benenden, ( te koud nu om te gaan halen), maar uit mijn hoofd vond in het intervieuw met Micha de Winter echt heel erg goed, over opvoeding en pedagogie, en ook het laatste intervieuw over depressie etc erg goed.

ik reageer morgen nog wat uitgebreider Annemarie.

(als je me zag liggen onder drie dekbedden tot aan mijn neus, en stijve vingers van de kou begreep je waarom :) )

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50216 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Jan Marijnissen - Kijk op deze tijd
Blijf nog maar even lekker in dat warme bed liggen hoor Willeke!

<t></t>

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50217 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Jan Marijnissen - Kijk op deze tijd
Mijn huis was vroeger een schuur, daar merk je zelden wat van, maar deze weken is het ver-schrik-ke-lijk koud. Dus ik lees of tik af en toe wat met één pink boven de dekens, en dat was het dan wel.

Maar nu is het dag en zit ik beneden, dus nu lukt het wel.

De psycholoog waar ik het over had was Witte de Wit die dingen zei over depressie,

En Micha de Winter, over jeugdbeleid, die een pleidooi hield voor minder testen/diagnoses, en een betoog wat mij zeer aansprak over dat je kinderen eigenlijk meer met zijn allen op moet voeden, tantes, buren, zo veel mogelijk volwassenen, dat dat voor een kind het meest ideaal is. It takes a villages to raise a child. Forensisch psycholoog Corinne de Ruiter vond ik ook interessant, die zei hele zinnige dingen over straffen en het effect, of beter gezegd het gebrek van effect daarvan.

Tijd voor maken pagina: 0.609 seconden