Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juni 2018 Een appeltje voor de leeshonger (thema FRUIT)

Lees meer
8 jaren 1 maand geleden #86703 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juni 2018 Een appeltje voor de leeshonger

Kersen eten om middernacht - Bart Stouten

Dit lijkt me wel een boek voor jou Renate.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 1 maand geleden #86704 door marjo
Even een aanvulling op het boek van vandaag. Ik zag Rachida Lamrabet bovenaan staan en het kwam nergens terug wat zij er mee te maken had. Dit dus:

Een abrikoos in de achtertuin - de eerste Marokkaanse migranten in Zeist met verhalen van Rachida Lamrabet en Abelkader Benali

8 jaren 4 weken geleden #86705 door
Dat leek me inderdaad wel iets voor mij en de bibliotheek blijkt het te hebben, dus daar kan ik de volgende keer naar zoeken. Niet vergeten op tijd m'n boeken te verlengen, want er ligt weer een bespreekboek op me te wachten.

Lees meer
8 jaren 4 weken geleden #86707 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juni 2018 Een appeltje voor de leeshonger

Marjo schreef : Even een aanvulling op het boek van vandaag. Ik zag Rachida Lamrabet bovenaan staan en het kwam nergens terug wat zij er mee te maken had. Dit dus:

Een abrikoos in de achtertuin - de eerste Marokkaanse migranten in Zeist met verhalen van Rachida Lamrabet en Abelkader Benali

Oh wat raar, ik begreep eruit dat Siewe de fotograaf was en Lambaret de verhalen van de Marokkaanse migranten genoteerd had en Benali haar daarin bijgestaan had. Vanwege deze tekst:

"In 'Een abrikoos in de achtertuin' toont fotograaf Bernice Siewe de verhalen en beelden van de eerste Marokkaanse migranten in Nederland. Hoe ingrijpend was het om te vertrekken en een bestaan op te bouwen in een ver land? Hoe is de keuze gemaakt in Nederland te blijven? Op welke manier zijn verwachtingen uitgekomen en heeft men een eigen vorm kunnen vinden voor een leven in twee culturen?

Uit de beelden en verhalen rijst een veelzijdig antwoord op."

maar daar staat het niet specifiek natuurlijk. Het was meer mijn eigen interpretatie.

Dettie

Lees meer
8 jaren 4 weken geleden #86708 door marjo
Ik ken het boek natuurlijk niet, maar misschien ligt de nadruk meer op de foto's, en die zijn van Bernice Siewe.

Lees meer
8 jaren 4 weken geleden #86709 door dettie
ja dat begreep ik, dat staat ook in de beschrijving. Maar ik vond eigenlijk de heel beschrijving van het boek nogal vaag. Was het nou een fotoboek of een verhalenboek met veel foto's. Ik kwam er niet echt goed achter dus heb alles maar geplaatst zoals het gepresenteerd werd.

Ik zou eens achter een recensie aan kunnen gaan. Die zat er nu niet bij.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.434 seconden