Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema januari 2018 - Valleien in al haar vormen.

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84816 door dettie
Berdine heeft weer een heel stel titels gezocht bij dit thema, waarvoor heel hartelijk dank.

Een hele maand lang elke dag een nieuw boek over dit thema (o.a. in de titel)...

--

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84821 door marjo
En opnieuw een verrassend thema!!

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84824 door dettie
Ik krijg morgenochtend om 9 uur de sleutel van mijn huis en daar is nog geen internet. Dus de kans is groot dat ik geen themaboek plaats.

Woensdag wel weer.

Dettie

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84825 door dettie
Het dal der beloften

De aardkinderen Deel 4

Jean M. Auel

Ayla weet dat zij het teken van de Grote Aardmoeder in zich draagt. Zij is tot grootse dingen voorbestemd. Dingen, waarvan zij nu nog geen weet heeft... Samen met haar geliefde Jondalar verlaat ze het volk van de Mammoetjagers. Ze trekken dwars door het Europa van 35.000 jaar geleden, op weg naar Jondalars eigen volk. Maar de reis door de schitterende prehistorische wildernis is vol gevaren. En het is niet alleen de natuur die een bedreiging vormt. Zal Ayla ooit Jondalars thuis bereiken?

Jean M. Auels magistrale serie De Aardkinderen vertelt het verhaal over het ontzagwekkende mysterie van het ontstaan van de mensheid en de harde strijd om te overleven in de prehistorie. Haar boeken hebben al miljoenen lezers meegevoerd naar de boeiende prehistorische wereld van Ayla en haar tijdgenoten. Jean Auel ontving de Publieksprijs voor het Nederlandse Boek.

Recensie

In de prehistorie trekt een jonge vrouw, die door haar eigen volk is verstoten, met haar minnaar door onherbergzame gebieden om zich te vestigen bij zijn volk. Op hun lange tocht dwars door Europa krijgen ze te kampen met veel gevaren. Ze weten zich echter staande te houden en bereiken uiteindelijk het volk van de Zelandoniërs, bij wie zij zullen gaan wonen. De Amerikaanse bestseller-schrijfster Jean Auel ontving de Publieksprijs 1990. Haar grote bekendheid dankt zij aan de, in de prehistorie spelende, serie 'De Aardkinderen', waarvan dit het 4e deel is. Ze weet veel over de prehistorie en vertelt boeiend door een goede dosering van spanning, avontuur en romantiek. De zwakke kant van deze roman is dat prehistorische mensen denken en praten als mensen van onze tijd. De vertaling is redelijk. Zeer kleine druk.

(Biblion recensie, Redactie)

ISBN 9789027425140 | 669 pagina's | Hardcover | Het Spectrum | maart 2002

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84826 door dettie
Citaat van de dag

Bezig zijn is het echte genieten van het leven, meer nog het is het leven zelf.

Friedrich Slegel

Duits letterkundige, literair theoreticus, kunstcriticus, dichter, filosoof en vertaler.

(sorry was nieuw citaat vegeten)

8 jaren 6 maanden geleden #84827 door
Ik heb ooit een aantal boeken uit de Aardkinderen-serie gelezen, maar ik kan niet zeggen dat ze me bij zijn gebleven. Het eerste deel werd op een gegeven moment opnieuw uitgebracht en was toen langer en ik had weinig zin om weer helemaal opnieuw met de serie te beginnen.

Tijd voor maken pagina: 0.530 seconden