Mijn avonturen door V. Swchwrm
Toon Tellegen
Kinderboekenweekgeschenk ter gelegenheid van de kinderboekenweek 1998
De 44ste editie van de Kinderboekenweek (7 tot en met 17 oktober) heeft 'Van Rijm tot Rap' als thema.
'In dit boek staan een aantal van mijn avonturen. Sommige heb ik echt beleefd, andere heb ik verzonnen. Ik vind dat verzonnen avonturen net zo goed avonturen zijn als echt beleefde avonturen.
In dit boek gebruik ik een schuilnaam: V. Swchwrm. Ik wil namelijk niet dat iemand weet wie ik echt ben. Daarom heb ik iedereen die in dit boek nog meer voorkomt onherkenbaar gemaakt (behalve de koningin).
Dit is mijn eerste boek. Ik hoop dat het een diepe indruk zal achterlaten.
V. Swchwrm'
V. Swchwrm wil schrijver worden. En niet zomaar schrijver. Hij wil mooie boeken schrijven én belangrijke boeken. Mensen die ze lezen moeten er vrolijk van worden en stoppen met oorlog en misdaad en zieken moeten er beter van worden. V.Swchwrm vertelt over de kameel die hij zijn vader cadeau geeft, over het meisje op wie hij besluit verliefd te worden, over de koningin – in zilveren badpak en gouden, met diamanten bezette badmuts – die hij uit de zee redt, over de tuin waarin alle mensen slechts één eigenschap vertegenwoordigen: de zenuwachtige man, de deerniswekkende vrouw, de verdrietige meisjes en de gelukkige jongen.
ISBN | 9789074336420 | 96 pagina's | Oplage 293.000 | Uitgave CPNB 1998| Afmeting 18,8 x 11,3 | Leeftijd 11+