Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84745 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema december 2017 - Boekenweekgeschenken
Citaat van de dag

Het is veel gemakkelijker om de wereld te verbeteren dan jezelf.

Adriaan van Dis

Nederlandse auteur, journalist en televisiepresentator, die in 1983 als schrijver debuteerde met de novelle Nathan Sid.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84752 door dettie
Mijn avonturen door V. Swchwrm

Toon Tellegen

Kinderboekenweekgeschenk ter gelegenheid van de kinderboekenweek 1998

De 44ste editie van de Kinderboekenweek (7 tot en met 17 oktober) heeft 'Van Rijm tot Rap' als thema.

'In dit boek staan een aantal van mijn avonturen. Sommige heb ik echt beleefd, andere heb ik verzonnen. Ik vind dat verzonnen avonturen net zo goed avonturen zijn als echt beleefde avonturen.

In dit boek gebruik ik een schuilnaam: V. Swchwrm. Ik wil namelijk niet dat iemand weet wie ik echt ben. Daarom heb ik iedereen die in dit boek nog meer voorkomt onherkenbaar gemaakt (behalve de koningin).

Dit is mijn eerste boek. Ik hoop dat het een diepe indruk zal achterlaten.

V. Swchwrm'

V. Swchwrm wil schrijver worden. En niet zomaar schrijver. Hij wil mooie boeken schrijven én belangrijke boeken. Mensen die ze lezen moeten er vrolijk van worden en stoppen met oorlog en misdaad en zieken moeten er beter van worden. V.Swchwrm vertelt over de kameel die hij zijn vader cadeau geeft, over het meisje op wie hij besluit verliefd te worden, over de koningin – in zilveren badpak en gouden, met diamanten bezette badmuts – die hij uit de zee redt, over de tuin waarin alle mensen slechts één eigenschap vertegenwoordigen: de zenuwachtige man, de deerniswekkende vrouw, de verdrietige meisjes en de gelukkige jongen.

ISBN | 9789074336420 | 96 pagina's | Oplage 293.000 | Uitgave CPNB 1998| Afmeting 18,8 x 11,3 | Leeftijd 11+

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84753 door dettie
Citaat van de dag

“Als we samen zijn, zijn we het mooiste weer van de wereld.' Hij haalde diep adem. 'Dan zijn we tijdloos.”

Toon Tellegen

Nederlandse schrijver, arts en dichter die vooral bekend is om zijn kinderboeken

8 jaren 6 maanden geleden #84754 door
Ik kwam het citaat gisteren tegen in Het verlangen van de egel.

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84755 door dettie
Mooi he.

Dettie

8 jaren 6 maanden geleden #84756 door
Ja, Toon Tellegen kan mooie zinnen schrijven. Zijn z'n boeken voor volwassenen nu eigenlijk hetzelfde als die voor kinderen?

Tijd voor maken pagina: 0.504 seconden