Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema maart 2006 - Muziek!

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden #7187 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Getroost door muziek? Ik kan me er niets bij voorstellen.

Wel kies ik muziek uit die bij mijn stemming past..of muziek om in slaap te vallen.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden #7189 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
ja getroost door muziek, als je in een moeilijke situatie verkeert en dan een lied hoort wat exact je gevoel weergeeft dan voel ik mij getroost.

Everybody hurts van REM is voor mij zo'n liedje geweest.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden #7201 door dettie
Muziek en stilte

Rose Tremain

In de winter van 1629 arriveert de jonge Engelse Luitspeler Peter Claire aan het Deense hof om in het orkest van koning Christiaan IV te gaan spelen. Als hij ziet dat de orkestleden hun muziek ten gehore moeten brengen in de ijskoude kelder onder het koninklijke appartement, dringt tot hem door dat hij zich bevindt op een plek waar Goed en Kwaad, Licht en Donker een strijd op leven en dood leveren.

Peter Claire wordt door zijn blonde uiterlijk als snel benoemd tot 'Engel van de Koning'. Die is zelf lelijk als de nacht. Tot overmaat van ramp wordt de luitspeler verliefd op de jonge gezelschapsdame van de overspelige en slechte koningin. Hoe kan Peter de weg vinden die zijn dromen werkelijkheid doet worden en zijn ziel zal redden als zijn loyaliteiten zo fataal verdeeld zijn?

Uitgever Geus, Uitgeverij De ISBN 9044508210 Bindwijze Paperback Verschijningsdatum februari 2006 Aantal pagina's 510

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden #7202 door dettie
Citaat van de dag 17 maart 2006

De dichter is een beeldhouwer

die muziek schildert

Clem Schouwenaars

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden #7221 door dettie
De lange nacht van Chet Baker

J. Gavin

Chet Bakers carrière als trompettist begon als een sprookje. Een zeer aantrekkelijke jongeman die geen noten kon lezen vertrok aan het begin van de jaren vijftig vanuit Oklahoma naar de westkust en verwierf bijna onmiddellijk een belangrijke plaats in de 'cool school' van de jazz, die tot dan toe werd gedomineerd door de grote zwarte muzikanten Charlie Parker en Miles Davis.

Twintig jaar later, na een levenslange heroïneverslaving die zijn engelachtige uiterlijk verwoestte, kwam er een einde aan Bakers carrière, toen hij onder mysterieuze omstandigheden uit het raam viel van een hotel in Amsterdam. J

ames Gavin beschrijft de ontwikkeling van Bakers onconventionele maar unieke, lyrische manier van spelen, die Charlie Parker in 1952 voor het eerst opmerkte toen Baker met een groot aantal andere muzikanten auditie deed voor Parkers band.

Uitgever Bezige Bij, De ISBN 906005248X Bindwijze Paperback Verschijningsdatum mei 2003 Aantal pagina's 487 Morgen een nieuw boek over dit thema

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden #7222 door dettie
Citaat van de dag 18 maart 2006

Als iemand je vraagt wat jazz is,

zal hij het nooit weten

Louis Armstrong

Tijd voor maken pagina: 0.432 seconden