Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema april 2013 - Van prins(es) tot koning(in)

Lees meer
13 jaren 2 maanden geleden #52248 door marjo
Maar je kon toch niet weten dat er een interview in onze krant zou staan? Of heb je dat ook gepland?

Het is dus meer 'twee zielen, een gedachte'.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 2 maanden geleden #52250 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema april 2013 - Van prins(es) tot koning(in)
Nee dat artikel van vandaag kon ik niet weten natuurlijk. :D

Er stond wel vrijdag de 26e april in NRC een artikel over dit boek, ik dacht eigenlijk dat je daar naar verwees.

Dettie

Lees meer
13 jaren 2 maanden geleden #52257 door WilV
Ah, ja dat boek van vandaag ga ik zeker lezen. leuk!

Lees meer
13 jaren 2 maanden geleden #52263 door WilV
Jullie zijn actueel vandaag. Leuk!

Lees meer
13 jaren 2 maanden geleden #52272 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema april 2013 - Van prins(es) tot koning(in)
Beatrix

Jutta Chorus

Niets liet Beatrix aan het toeval over in de eerste twintig jaar dat zij koningin was. 'Géén affaires', was haar streven. Ze was vlijtig, neutraal en zorgvuldiger dan haar moeder. Haar enige zorg was het land, haar ego kwam op de tweede plaats.

Totdat in 2002 de jaren van verdriet en zorg aanbraken. Een golf van populisme overspoelde het land en leidde tot de eerste politieke moord in haar regeerperiode. Prins Claus overleed. Haar nichtje Margarita en haar zoon Friso brachten het koninklijk huis in diskrediet. In 2004 overleden haar beide ouders en onthulde prins Bernhard postuum het bestaan van twee buitenechtelijke dochters. 'Een doodzonde', oordeelde Beatrix bitter over haar vader. En over haar eigen rol zei ze: 'Ik kan niet veel goed meer doen in dit land.'

304 pagina's Atlas Contact april 2013

Lees meer
13 jaren 2 maanden geleden #52273 door dettie
Ik treed niet terug omdat het ambt mij te zwaar zou vallen, maar vanuit de overtuiging dat de verantwoordelijkheid voor ons land nu in handen van een nieuwe generatie moet liggen.

Koningin Beatrix

Uit: Toespraak met aankondiging van het aftreden op 28 januari 2013

Tijd voor maken pagina: 0.423 seconden