Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema maart 2010 - Schrijvers (voorkomend in boeken)

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32593 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hoera! Ik heb zo'n stapel liggen hier, het boek gaat morgen op de bus Wil.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32594 door dettie
Strijkend licht

Lilian Blom

Twee jaar na zijn dood is het gemis van haar geliefde Louis Ferron nog maar nauwelijks te hanteren voor Lilian Blom. Ontmoetingen buitenshuis staan permanent in de grijsgrauwe schaduw van terugkeer naar de lege kamers waar alleen een oude, dove kat troost biedt.

Omdat ze haar dochters niet langer wil lastigvallen met haar verdriet, besluit ze naar een psychotherapeut te gaan. Dan droomt ze op een nacht dat Louis terug is. Hij geeft haar opdracht een scenario te schrijven, zodat hij een film kan maken van het – naar zijn mening – oppervlakkige glamour-leven van de therapeut. De volgende ochtend lijkt het idee zo gek nog niet. Met de camerablik van haar overleden man als 'derde oog' begint Lilian te schrijven aan een synopsis, waarin ze de psychotherapeut en zijn vrouw een bijna Barbie-en-Kenachtig bestaan toedicht. In gesprekken met hem probeert ze erachter te komen hoe dicht de feiten bij haar verzinsels liggen. Haar grootste ontdekking is dat zolang ze over anderen fantaseert, ze niet bezig is met haar eigen sores. Langzaam maar zeker komt de kleur terug in haar bestaan.

ISBN 9789025434274 Hardcover 206 pagina's | Uitgeverij Contact | februari 2010

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32595 door dettie
Citaat van de dag

"Niets is gemakkelijker dan zo te schrijven dat geen mens het begrijpt; niets is moeilijker dan belangrijke gedachten zo uit te drukken dat ieder mens ze begrijpt."

A. Schopenhauer

Duits filosoof (1788-1860)

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32601 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Twee nieuwe boeken! Ideetje voor de boekenweek?? Ze lijken allebei wel wat, Lilian Bloms eersteling vond ik wel goed.

En Katie Fforde, ik durf het haast niet te bekennen, maar als ik eens lekker een nietsig boek wil lezen, dan is zij favoriet..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32605 door dettie
ja ik weet dat je Katie Fforde leuk vindt, volgens mij staan er ook recensies van haar op de site.

Lilian Blom had ik als recensieboek gehad, niet wetende natuurlijk dat alles weer tegelijk zou komen. Het ziet er mooi uit, hardcover en mooie strandfoto op de voorkant. Het lijkt me ook een goed boek dus marjo... kopen! :-)

Dettie

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32618 door dettie
Liefdesbrieven

Katie Fforde

Als de boekhandel waar ze werkt de deuren sluit, belooft Laura Horsley in een impulsieve bui mee te helpen bij de organisatie van een literair festival. Maar haar enthousiasme slaat al snel om in paniek als ze beseft hoeveel werk haar te wachten staat. En het wordt er niet beter op als het festivalcomitee door een misverstand denkt dat Laura bevriend is met Dermot Flynn, de schrijver die boven aan hun verlanglijstje staat. Voor ze het weet is Laura onderweg naar Ierland om haar literaire held ervan te overtuigen mee te doen aan het festival. Maar haar taak blijkt alles behalve gemakkelijk te zijn: Dermot is behoorlijk excentriek, zeer temperamentvol en kampt met een writersblock en hij is vastbesloten om Laura's hart te veroveren!

ISBN 9789047512646 Paperback 398 pagina's | Van Holkema & Warendorf | februari 2010

Vertaald door Harmien Robroch

Tijd voor maken pagina: 0.480 seconden