Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema januari 2010 - Annie M.G. Schmidt

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31959 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Citaat van de dag

"Niet met de deuren slaan

Ja zuster, nee zuster

Niet op de stoelen staan

ja zuster, nee zuster

Denk aan de buren

Ja zuster nee zuster

’t Zijn heel dunne muren

Ja zuster, nee zuster"

Annie M.G. Schmidt

Meer teksten uit Ja Zuster, Nee Zuster, klik hier

www.nooitmeereenzaam.nl/index.php?p=279

--
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31964 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Ha! vandaag een visje bij de thee daar werd hier indertijd voor gevochten wie van de dochters het mee wilde nemen. We hebben het boek dus maar zelf gehouden en het staat nog steeds te pronken in onze boekenkast. :D

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31966 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ja leuk he...bij mij staat ie ook nog steeds op de plank, ik grijp er vaak naar als ik ergens een versje voor nodig heb.

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31972 door dettie
Ook dat visje kende ik niet. Het is toch wat hè.

Gisteren wel gekeken naar de tv uitzending Andere tijden. De echte Annie keek toch vrolijker/zonniger dan de Annie uit de serie, hoe knap die het ook speelt.

Dettie

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31974 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ja dat viel mij ook op.

ik denk dat dat knorrige vooral komt door het beeld van de oude annie,

die was (of herrinner ik me) wel wat mopperiger.

Deze middeljarige Annie had bijna nog iets bedeesds, vond je niet.

En iets vrolijks inderdaad.

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31980 door dettie
Een visje bij de thee

Annie M.G. Schmidt

Een prachtige bloemlezing uit het werk van Annie M. G. Schmidt, met verhalen en versjes (géén fragmenten) en een overvloed aan plaatjes van Wim Bijmoer, Jenny Dalenoord, Margriet Heymans, Carl Hollander, Jan Jutte, Thé Tjong-Khing, Mance Post, Fiep Westendorp en Francien van Westering.

Natuurlijk zijn de dames Groen, de dominee en het schaap Veronica present, en de vogel Bisbisbis waar iedereen zo bang voor is, het fluitketeltje dat niet kon ophouden met fluiten en Dikkertje Dap die zo lekker naar beneden roetsjt van de rug van de giraf. Floddertje is erbij en de kinderen uit Waaidorp. Juffrouw Knoops komt aan de verkeerde kant van het filmdoek terecht en Kroezebetje raakt zoek. Kortom, in dit boek komt de hele warme wereld van Annie M. G. Schmidt tot leven.

Rindert Kromhout in de Volkskrant: `Annie Schmidt is een van de zeer weinige auteurs die de grens tussen boeken voor volwassenen en kinderliteratuur doen vervagen, het is dan ook heel terecht dat op dit boek-voor-iedereen geen leeftijdaanduiding staat. Guus Kuijer zei eens: "Annie M. G. Schmidt is geen schrijver, ze is een wonder." En zo is het maar net.'

NBD|Biblion recensie

Een bloemlezing uit de kinderversjes en verhalen uit werk van de schrijfster. Het boek is rijk geïllustreerd met zwart-witte en enkele gekleurde tekeningen door bekende Schmidt-tekenaars, bv. W. Bijmoer, J. Dalenoord, F. Westendorp en vele anderen. In het boek zijn vele bekenden terug te vinden; de overbekenden (bv. Jip en Janneke; Minoes) worden gemist. Niettemin is het zeker een warm aan te bevelen bundel. De inhoudsopgave bevat ook de herkomst van het gekozen materiaal, met het jaar van uitgave. Eveneens wordt een - niet volledig - overzicht van haar werk vermeld. Voorlezen vanaf ca. 4 jaar, zelf te lezen vanaf ca. 8 jaar.

(Biblion recensie, Redactie..)

ISBN 9789021481418 Paperback Querido Kinderboek | september 1997

Tijd voor maken pagina: 0.451 seconden