Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema augustus 2008 debuten (kleine uitgeverijen)

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24708 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
De maand is iets te lang deze keer begrijp ik.

Lijkt me lastig zoeken inderdaad.

Dat boke óver debuten van gister vond ik leuk gevonden trouwens.

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24715 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik wil schrijver worden

13 schrijvers over hun debuut

Emmy van Dantzig

'Het verschijnen van je eerste boek is zonder twijfel het leukste moment in je leven. Dan ben je zó in de gloria. Een jaar lang ben ik high geweest van vreugde. Ik stond 's ochtends op en begon meteen te dansen.'

- Renate Dorrestein

De weg naar de publicatie van een eerste boek gaat niet altijd over rozen. Dat bewijzen de verhalen van dertien bekende schrijvers die herinneringen ophalen over het begin van hun schrijverschap.

Hoe kwamen Adriaan van Dis en Nelleke Noordervliet er bijvoorbeeld toe om te gaan schrijven? Waar haalde Connie Palmen de inspiratie en het zelfvertrouwen vandaan voor haar eerste boek? Had Hafid Bouazza wel de rust en concentratie om aan zijn eerste roman te werken? Waarom bestaat voor Kees van Beijnum een writer's block helemaal niet? Welke uitgever durfde met Renate Dorrestein in zee? En hoe gingen Rascha Peper en Arie Storm om met de negatieve ontvangst van hun eerste boek?

Ik wil schrijver worden beschrijft de ontwikkeling van een beginnend schrijverschap tot en met de publicatie van een eerste boek. Onthullingen van gevestigde schrijvers, die wellicht illustratief zijn voor de ervaringen van een aankomend schrijver. Auteurs die hebben meegewerkt aan dit boek zijn: Kees van Beijnum, Hafid Bouazza, Adriaan van Dis, Renate Dorrestein, A.F.Th. Van der Heijden, Mensje van Keulen, Marcel Möring, Nelleke Noordervliet, Connie Palmen, Rascha Peper, Arie Storm, P.F. Thomése en Joost Zwagerman.

Ingenaaid, 120 pagina's Met illustraties Verschenen: april 2005 Uitgeverij Conserve ISBN 9054292067
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24716 door dettie
Citaat van de dag 23/24 augustus 2008

"Een schrijver zou nog een keer moeten leven om te zien of hij gewaardeerd wordt."

Jorge Luis Borges

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24730 door dettie
Club Karma

Saskia Konniger

In 2005 vertrekt de dan dertigjarige journalist Saskia Konniger naar India. Ze wil reportages maken over het moderne leven in een van de oudste beschavingen ter wereld. In een mum van tijd overkomt dat leven haar in volle hevigheid: ze krijgt een rol in een Bollywoodfilm, verkent de illegale homoscene in Bombay en reist af naar het bedevaartsoord Pushkar. Te midden van kibbelende brahmanen ontmoet ze de charmante kamelenman Arun. Tijdens hun gezamenlijke rondreis per huifkar ervaart Konniger de hiërarchische verhoudingen van het kastenstelsel, waarvan de Indiase omgangsvormen tot op de dag van vandaag doortrokken zijn. Haar liefde voor Arun steekt daar schril bij af.

Terug in Nederland pakt Saskia haar gewone leven weer op, al laat haar Indiase prins op de kameel haar niet los. Na een paar maanden besluit ze hem op te zoeken, maar vlak voor haar vertrek krijgt ze een onheilspellend bericht. Moet ze toch gaan? En wat weet ze eigenlijk van Arun?

ISBN: 978 90 600 5724 7 Omvang: 224 bladzijden Uitvoering: Paperback Uitgeverij Thomas Rap

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24731 door dettie
Citaat van de dag 25 augustus 2008

"Ik ben nooit lid geweest van een club. Ik zou trouwens nooit bij een club willen aansluiten waarvan ikzelf lid ben."

Groucho Marx

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24749 door dettie
Een man voor mijn moeder

Tatjana van Zanten

Een man voor mijn moeder is het waargebeurde verhaal van een moeder en een dochter. De moeder die na een in haar ogen 'fantastische relatie' in de steek wordt gelaten. De dochter die naast de drukte van een baan en een gezin met jonge kinderen haar moeder opvangt. De moeder die voor haar verdriet maar één oplossing ziet: een nieuwe man. De dochter die zich voorneemt die man voor haar bepaald niet alledaagse moeder te vinden. En daarin gaat ze ver, heel ver... Ze schrijft brieven op contact-advertenties, zoekt op internet, volgt interessante 'kandidaten' op straat. Voorafgaande aan ieder afspraakje neemt ze de tactiek met haar moeder door en na afloop deelt ze in de teleurstelling als het weer eens op een fiasco uitdraait.

Een man voor mijn moeder is het ongekend openhartige relaas van een dochter-moeder relatie bij zwaar weer. Met de nodige humor vechten ze zich door barre tijden. Wat ze samen meemaken is even ontroerend als hilarisch.

ISBN: 978 90 600 5606 6 Omvang: 256 bladzijden Uitvoering: Paperback Uitgeverij Thomas Rap 2006

Tijd voor maken pagina: 0.413 seconden