Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema januari 2008 - Tuinen

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20498 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Koninklijke tuinen in Engeland

Roy Strong

De schrijver neemt ons mee door spectaculaire koninklijke tuinen, ontstaan in vier eeuwen, van de nadrukkelijke grandeur van Hampton Court naar de schitterende organische tuinen van Highgrove House. Meeslepende kleurenfoto's tonen zowel publieke als prive-aspecten van de koninklijke tuinen in alle seizoenen, en talloze prenten, schilderijen en oorspronkelijke plattegronden uit de koninklijke archieven geven hun fascinerende verleden

ISBN : 90-6533-431-9 Uitgever : Lannoo Aantal pagina's : 168 Vele foto's Aantal tekeningen: Binding : Paperback Jaar van publicatie : 1997 Taal : Nederlands
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20499 door dettie
Manjafiek van de dag 5 januari 2007

gouden kies - kroonjuweel

M. Croiset

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20504 door dettie
De koperen tuin

Simon Vestdijk

'Voor mij was het een wonderlijke tuin, nog voordat je in mijn leven kwam om met me te dansen. Er waren - ze zijn er nog - gouden vogels, ook wel ganzen en pauwen, maar voornamelijk gouden vogels. Het was een gouden tuin. Toen zag ik opeens al die instrumenten en ik hoorde die mars, en de zon schitterende in het koper, en ze bliezen erop met rode koppen van inspanning, en toen werd het een koperen tuin...'

De koperen tuin is het verhaal van Nol Rieske, die als jongen al heel gevoelig blijkt voor de emoties van de mensen in zijn omgeving. Hij wordt sterk beïnvloed door zijn drankzuchtige en romantische pianoleraar.

Op een tuinfeest ontmoet hij diens dochten Trix, die een onuitwisbare indruk op hem maakt. Telkens weer vergeet hij haar en telkens weer verschijnt zij in zijn leven.

Hardcover | 279 Pagina's | Athenaeum-Polak & Van Gennep ISBN10: 9025358772 | ISBN13: 9789025358778

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20505 door dettie
Manjafiek van de dag 6 januari 2007

Die bloemenkweker is een vioolbouwer

Manja Croiset

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20515 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Het boek van vandaag, de tuin van de Samoerai, dat is dus voor mij literatuur. Als ik dat boek zie komt er meteen een sfeer boven, een gevoel van weemoed, een onbepaald verlangen.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20516 door dettie
Ja dat is een boek dat eigenlijk iedereen zou moeten lezen.

Ik geloof dat ik nog maar één van de vele vele mensen gehoord heb die het niet echt wat vond maar dat was eerder omdat diegene zichzelf er geen tijd voor gunde.

De rest van de lezers zijn allemaal onder de indruk. Vooral die bijna serene sfeer is zo prachtig vind ik.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.454 seconden