Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema verfilmde boeken - oktober 2007

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #19221 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Citaat van de dag 28 oktober 2007

"Ik verheug me op het boek waarin ik de komende tweeënhalf uur kan lezen. Soms vind ik reistijd net extra tijd. "

(Thomas Verbogt, Trein naar het westen, in: Mooi meegenomen '98, blz. 135).
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #19222 door dettie
Ik heb een paar lijsten gevonden Marjo met verfilmde boeken, als ik er ook daadwerkelijk het boek bij kan vinden plaats ik het.

Meestal staat er wel veel over de film maar is het boek moeilijk te vinden.

Dettie

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #19224 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Het valt me op dat ik veel van deze boeken niet gelezen heb, en ook weinig films van gezien.

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #19225 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Het boek moeilijk te vinden, dat geloof ik.. Vooral bij oudere films zijn die boeken vaak al verdwenen. Maar als je het huidige filmaanbod bekijkt, dan zijn er weer vaak boeken die pas na of tegelijk met de film verschijnen.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #19244 door dettie
Sjakie en de chocoladefabriek

Roald Dahl

De Gouden Toegangskaart vervult de diepste wens van Sjakie: een rondleiding door de geheimzinnige chocoladefabriek van meneer Willie Wonka, de ongelofelijkste, geweldigste, meest verbazingwekkende chocoladefabrikant die ooit geleefd heeft. En wie zou niet willen rondwandelen op de plek waar ze opstijglimonade met prik, holle-kiezen-vullende-caramels, aardbeiensap-waterpistolen of aflikbaar behand voor kinderkamers maken? Maar er schuilen ook grote gevaren, in het bijzonder voor kinderen zoals Veruca Peper, die in het grote vuilnisgat verdwijnt, en Caspar Slok, die door een rivier van hete chocolade wordt meegezogen, en Violet Beaudrest, die... maar het staat allemaal in dit fantastische boek van de meester-kinderboekenschrijver Roald Dahl.

Sjakie en de chocoladefabriek (Engelse titel Charlie and the Chocolate Factory) is in 1971 verfilmd door Mel Stuart (met o.a. Gene Wilder), en in 2005 opnieuw door Tim Burton (met o.a. Johnny Depp en Freddie Highmore).

Hardcover | Uitgeverij De Fontein | 54e Druk ISBN10: 9026113048 | ISBN13: 9789026113048

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #19245 door dettie
Citaat van de dag 29 oktober 2007

"Als je de slechte kanten van het leven niet als grap beschouwt, kom je er nooit."

Roald Dahl

Tijd voor maken pagina: 0.495 seconden