Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juli 2022 - Leestafel zoekt de ZON op

3 jaren 11 maanden geleden #102594 door
Er zijn meer aanleidingen om die hobbel te nemen. De centrale bibliotheek heeft meer boeken die ik graag wil lezen. Maar op dit moment beperk ik me tot bibliotheken die ik eenvoudig op de fiets kan bereiken. Goed, ik kan ook naar de centrale bibliotheek fietsen, maar dat vind ik te ver en ik fiets niet zo graag in de stad. Het plezier in fietsen wordt bovendien aardig verpest door m'n medeweggebruikers die de neiging hebben om tegen het verkeer in te rijden op plaatsen waar dit niet mag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 11 maanden geleden #102602 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2022 - Leestafel zoekt de ZON op
Zon

Wilbert van der Steen

Lucien is het resultaat van een dronken vrijpartij. Zijn moeder kon de schaamte nooit van zich afschudden en is hem liever kwijt dan rijk. Maar voor zijn grootvader is Lucien de zoon die hij nooit gehad heeft. Hij ziet in hem de erfgenaam van zijn bedrijf en neemt hem onder zijn vleugels. Er groeit een hechte band tussen de twee. Tot grootvader op een dag sterft.

Als Lucien met zijn demente grootmoeder gaat wandelen, gebeurt er een vreselijk ongeluk. Hij wordt beschuldigd van moord en belandt moederziel alleen in de gevangenis…

ISBN 9789063347482 | Hardcover | 64 pagina's | Ballon Comics | 6 september 2017

Lees meer
3 jaren 11 maanden geleden #102603 door dettie
Citaat van de dag

Als de zon ondergaat, neemt hij de schaduw van de dag mee.

Rian Krull

Lees meer
3 jaren 11 maanden geleden #102604 door dettie
Vergeten een nieuw citaat te zoeken, zie ik.

Dettie

Lees meer
3 jaren 11 maanden geleden #102612 door dettie
De Zon Zijn Schijn

Yormie Aboe Dzaki

Wanneer Lotte Blaeu een jaar na de verdwijning van haar vader wordt benaderd door iemand die beweert te weten waar hij is, komt Lotte voor een keuze te staan. Haar vader zou zijn ontvoerd naar een afgelegen bunker in IJsland en al een jaar werken aan een geheim onderzoek naar het vreemde gedrag van de zon. De wereldschokkende ontdekking die hij daar heeft gedaan, heeft hij voor zijn ontvoerders weten te verhullen, maar het is de vraag hoelang dat hem nog blijft lukken. De tijdnood en het feit dat hij onmogelijk zelf weg kan komen, zouden hem ertoe gezet hebben zijn dochter maar naar hém te laten brengen.

Lotte vertrouwt de vreemdeling en gelooft dat zij de juiste beslissing heeft genomen, toch blijkt de lange tocht naar het IJslandse binnenland geheel andere antwoorden te verschaffen dan zij gehoopt had.

ISBN 9789402199246 | Paperback | 256 pagina's | Brave New Books | oktober 2019

Lees meer
3 jaren 11 maanden geleden #102613 door dettie
Citaat van de dag

Soms als het regent, moet je niet hopen op zonneschijn, maar genieten van de wolken.

Auteur onbekend

Tijd voor maken pagina: 0.551 seconden