Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema april 2020 - Boeken soldaat maken (thema soldaat)

Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden #94058 door marjo
Hm, de Koude oorlog?? Het is maar een woord tenslotte. Maar ik snap natuurlijk wel wat je bedoelt. The universal soldier...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden #94062 door dettie
Ik laat je niet achter

Gemma Liviero

Augustus, 1945. Stefano, een Italiaanse krijgsgevangene, doorkruist het door de oorlog verwoeste Duitsland, wanneer hij een jongetje vindt dat naast het lichaam van zijn dode moeder ligt. Stefano ontfermt zich over de jongen en zoekt onderdak in een ogenschijnlijk verlaten huis. Maar het huis is verre van verlaten. Het wordt bewoond door Erich, een voormalige Duitse soldaat, wiens schuchtere buurvrouw Rosalind een afschuwelijk geheim met zich meedraagt. Allemaal zijn ze getekend door de keuzes die ze in de oorlog hebben gemaakt en zijn ze onzeker over hun plek in de nieuwe, verwoeste wereld om hen heen. En allemaal houden ze hun adem in voor het moment dat de waarheid aan het licht komt…

Gemma Liviero kwam op het idee om romans te schrijven over de Tweede Wereldoorlog toen ze veteranen – onder meer uit haar eigen familie – interviewde voor een studieproject. In 2018 verscheen haar roman "Scherven van hoop'.

ISBN 9789029728294 | Paperback | 448 pagina's | Kok Boekencentrum | september 2019

Vertaald door Lia Belt

Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden #94063 door dettie
Citaat van de dag

Het verband tussen kleding en oorlog is niet ver te zoeken; je beste kleding is datgene wat je als soldaat draagt...

Virginia Woolf

Brits schrijfster en feministe 1882-1941

Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden #94064 door dettie
Deze uitspraak van Virginia Woolf snap ik niet, jullie wel?

Dettie

6 jaren 2 maanden geleden #94066 door
Een soldaat draagt kleding die stevig en warm is. Kleding waarin je je goed kunt bewegen en waar je je niet te veel zorgen over hoeft te maken. Ik denk dat Virginia Woolf dat bedoelde.

Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden #94068 door dettie
Dat zou kunnen Renate. Wel een omslachtige manier om dat aan te geven :D

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.396 seconden