Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema januari 2007 Kleur

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13518 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Inderdaad. Viel me gisteren ook al op. Prachtig gevonden van Dettie, trouwens heel de maand laat ze ons zo verrassen. Geweldig hoor (moest gewoon even tussendoor een complimentje geven ;) !

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13530 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Dank, dank!

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13540 door dettie
In geuren en kleuren

Volksverhalen en sprookjes in kleurrijk Nederland

Pim van Schaik (red.)

In de bagage van talrijke nieuwe Nederlanders zijn veel verhalen en sprookjes meegekomen. Hans en Grietje, Tijl Uilenspiegel en de Witte Wieven hebben gezelschap gekregen van kleurrijke karakters als Anansi en Nasreddin Hodja, populaire figuren uit landen met een levendige vertelcultuur.

In dit boek maken we kennis met traditionele vertellingen van oude en nieuwe Nederlanders. Bekende sprookjes en sagen zoals Ali Baba en de Vliegende Hollander zijn gecombineerd met minder bekende, maar even grappige of boeiende verhalen.

Het boek schetst een beeld van de vertelcultuur in Nederland, Marokko, Turkije en Suriname. De verhalen en sprookjes van vroeger zullen de kinderen van vandaag zeker boeien en verrassen. De teksten zijn opnieuw bewerkt en zowel de lezer als de voorlezer zullen er veel plezier aan beleven.

Bewerker: Kees Volkers Illustrator: Margreet de Bruin

ISBN 9076092095 Gebonden, 192 pagina's Met illustraties Verschenen: juni 2004 Planplan Producties

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13541 door dettie
Citaat van de dag 25 januari 2007

"De vijf kleuren verblinden ons oog.

De vijf smaken maken onze mond gevoelloos.

De vijf tonen maken ons oor doof."

Lao-Tse

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13564 door dettie
Rood hart, blauwe vlinder

Annika Thor

De auteur heeft met haar boeken voor wat oudere kinderen inmiddels haar sporen verdiend: dit is haar eerste boek voor jongere kinderen dat in Nederland verschijnt.

Het is het gevoelige verslag van een onverwachte en diepgaande jeugdliefde tussen de negenjarige Elfie en haar klasgenoot Anders. Begonnen op Valentijnsdag, op initiatief van Elfies bazige vriendin Filippa, ontstaat, zoals het zich laat aanzien een band voor het leven.

Invoelbaar wordt de pure relatie beschreven, compleet met enkele bijna o zo pijnlijke misverstanden. Hun relatie is zo goed en zo vanzelfsprekend dat uiteindelijk iedereen hem accepteert.

De auteur laat zien welke gevolgen zo'n bijzondere relatie heeft voor andere vriendschapsrelaties. Ook de reactie van de ouders komen aan bod, waarbij de moeder van Anders het meest begripvol wordt neergezet. Intrigerende en boeiende uitgave, zelfs voor jonge kinderen die zich nog niet met dit soort zaken bezighouden.

Bron: Biblion

Hardcover | 136 Pagina's | Uitgeverij Lemniscaat | 2005 ISBN: 9056376705

Voor ruim 8 t/m 10 jaar

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13565 door dettie
Citaat van de dag 26 januari 2007

"Plots realiseerde ik me dat die kleine, mooie blauwe 'erwt' de aarde was.

Ik stak mijn duim op, sloot één oog, en mijn duim bedekte de aarde

volledig. Ik voelde me niet als een reus; ik voelde me heel, heel klein!"

Neil Armstrong

Tijd voor maken pagina: 0.439 seconden