Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Winnaar Thea Beckmanprijs:

Lees meer
10 jaren 8 maanden geleden #70950 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Winnaar Thea Beckmanprijs:
Ik heb het een en ander wel goed begrepen. De prijs van kinderen vanaf 12 jaar ging naar Rob Ruggenberg en de prijs voor boven de 15 naar Wilma Geldof. Punt was wat mij betreft dat het ging om een prijs voor jeugdboeken voor kinderen vanaf 12 jaar, terwijl het boek van Wilma Geldof kennelijk minder populair was bij de kinderen tussen de 12 en 15 jaar, waarmee ik dus concludeerde dat het boek misschien wat minder geschikt is voor de in de prijs beoogde doelgroep.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 8 maanden geleden #70953 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Winnaar Thea Beckmanprijs:

robin schreef : @ Dettie: Ik vind dat je het wéér vreemd formuleert: “Wilma Geldof won de Thea Beckmanprijs en Rob Ruggenberg is door de kinderjury gekozen als winnaar.” Dit is onvolledig en daarmee plaats je opnieuw een fout bericht.

Er is maar één Thea Beckman-prijs, een vakjury-prijs: dat zegt dus iets over de literaire kwaliteit van een boek.

Daarnaast is er een oorkonde van een kinderjury. Zowel Rob Ruggenberg als Wilma Geldof kregen die! (respectievelijk voor 12+ en voor 15+).

Je onvolledige bericht doet Renate concluderen dat de kinderen dus de voorkeur gaven aan het boek van RR en de volwassenen aan het boek van Geldof. Dit is onjuist!

@ Renate: die voorselectie heeft plaats gevonden in de vorm van een longlist én een shortlist.

Het boek van Geldof toont aan dat een boek literaire kwaliteit kan hebben én dat de doelgroep het tegelijk óók goed en aantrekkelijk kan vinden!

Dag Robin,

ik heb het nieuws overgenomen zoals het weergegeven werd. Dit was nog het duidelijkste bericht wat betreft de kinderjury.

Excuses dat het opnieuw niet juist blijkt.

Dettie

Lees meer
10 jaren 8 maanden geleden #71030 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Winnaar Thea Beckmanprijs:
Was even naar het zoeken en als officiële website voor de Beckmanprijs en word naar de site van Archeon verwezen.

Die hebben de winnaar niet eens gemeld!

www.archeon.nl/nl/nieuws.html?search=Thea+beckmanprijs

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.373 seconden