Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Binnenkort op Radio of TV

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden #31029 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik heb alleen de eerste uitzending gezien van 'Iets met boeken' en ik vond die niet prettig, zeker die drukke man niet die zijn gedicht(en?) voorlas.

Voor de rest ben ik vergeten te kijken.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden #31035 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Ik heb er pas twee gezien. De derde staat nog op de video.

Voorlopig vind ik het ook minder dan vorig jaar. Misschien komt het omdat het live is. Goede schrijvers zijn niet noodzakelijk goede sprekers. Als iets opgenomen wordt, reageren ze waarschijnlijk spontaner omdat er geknipt en geschrapt kan worden. Nu moet iedere zin meteen goed zijn.

P.F. Thomese was duidelijk niet op zijn gemak en Thomas Rosenboom kwam op mij zelfs zenuwachtig over.
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden #31039 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Maar de uitzendingen van vorig jaar waren toch ook live? Althans op de Vlaamse TV. Dat was veel meer ontspannen inderdaad. Maar ook de gesprekken hadden meer inhoud en diepgang. Bovendien pasten de twee schrijvers altijd op de een of andere manier bij elkaar en werd er ook onderling van gedachten gewisseld.

Ik ben benieuwd wat jij van de derde uitzending vindt, berdine, voor mij was dat de derde op rij die me niet beviel. Ik weet niet of ik nog naar de rest ga kijken.

Librije.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden #31041 door berdine
Voor zover ik heb begrepen, waren de uitzendingen van vorig jaar niet live. De interviewers hadden zich in het hele oeuvre van de schrijvers verdiept in tegenstelling tot dit jaar. Logisch dat de gesprekken dan meer diepgang kregen.

Ik ga eens zoeken waar ik dat precies gelezen/gehoord heb.

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden #31061 door berdine
Ik kan het niet meer vinden, helaas. :(

Inmiddels de derde aflevering afgekeken. Wat stoorde je bij deze aflevering, librije? Afgezien van het feit dat Hafid Bouazza niet meer wist wat hij zelf geschreven had, vond ik dit niet zo'n slechte aflevering. Elvis Peeters kon aardig verwoorden wat de bedoeling van zijn boek was en er werden ook zinnige vragen gesteld. Geen aantrekkelijk boek, maar ik zat tenminste niet met plaatsvervangende gêne.

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31465 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Morgen 30 december om 20.40 op canvas The girl with the pearl earring oftewel Het meisje met de Parel naar het boek van Tracy Chevalier. Het verhaal zelf is niet dramatisch of zoiets.

Toentertijd heb ik deze film in de bioscoop gezien en het is echt schitterend gefilmd. je kijkt je ogen uit. De film heeft ook een prijs gewonnen omdat alles zo mooi gefilmd was. Ik zou zeggen, als je kunt kijken... doen!

Zie ook www.girlwithapearlearringmovie.com/

dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.498 seconden