Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Kristina Vindevogel & Hendrik De Clerck - Met de deur in huis

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78318 door Annemarie
Dit boek gaat over de werkzaamheden van gerechtsdeurwaarders in België. Sommige dingen spreken voor zich, andere taken zijn ronduit verrassend!

Lees mijn recensie hier: www.leestafel.info/kristina-vindevogel-a-hendrik-de-clerck

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78323 door dettie
Wat bijzonder dat er nu ook een een andere kant getoond wordt van dit beroep.

Ik heb inderdaad met verbazing zitten lezen wat allemaal onder hun werk valt.

Nooit geweten.

Heel apart Annemarie.

Dettie

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78341 door Annemarie
Ja, echt heel apart. Sommige dingen gaan in België wel heel anders dan in Nederland! Maar ook in Nederland doet de gerechtsdeurwaarder meer dan ik dacht. (Ik had het even nagezocht.)

<t></t>

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78344 door dettie
Wat doet een Nederlandse deurwaarder dan meer?

Ik kan alleen vinden dat hij/zij meer bevoegdheden heeft dan een incassobureau o.a. beslag mag leggen, maar al die dingen die jij in je recensie noemt staan er niet bij, zoals overspelige mensen, ik kan alleen de vinden dat ze achter financiële zaken aan gaan zodat het bedrijf en dergelijke alsnog hun geld krijgen..

Dettie

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78346 door Annemarie
Nee, overspelige mensen hoeven ze niet te betrappen maar als ik het goed heb begrepen kun je ze wel inhuren voor het vaststellen van andere feiten. Voor rechtszaken heb je soms bijvoorbeeld onpartijdige informatie nodig. Daarvoor kun je een gerechtsdeurwaarder inschakelen. Hier staat een duidelijke uitleg:

www.kbvg.nl/1110/ik-heb-schulden/wat-doe...chtsdeurwaarder.html

<t></t>

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78347 door dettie
Ja eigenlijk doet hij het hele voor en nawerk rond de uitspraak van de rechter. Eerst degene die geld schuldig is laten weten dat hij nu écht moet gaan betalen met al het werk er omheen en zorgen dat degene niet gauw de boel weghaalt of geld sluist naar Zwitserland of zo. Daarna zorgen dat wat de rechter beslist heeft ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt.

Maar meer ook niet zover ik het begrijp. In België is het beroep veel breder, dat bedoel ik eigenlijk.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.430 seconden