Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Robert Verkaik - Jihadi John

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78277 door marjo
Robert Verkaik - Jihadi John werd gestart door marjo
Het zal wel heel fout klinken, maar door dit boek heb ik toch sympathie voor de jongen Mohammed gekregen.

Lees meer: www.leestafel.info/non-fictie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78280 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Robert Verkaik - Jihadi John
Ik snap wel wat je bedoelt. We wijzen in onze maatschappij graag met een vermanend vingertje en hebben ons oordeel overal over klaar. Wat als we eens kijken wat we zelf kunnen bijdragen aan een betere maatschappij? Wat als we niet de gevolgen maar de oorzaken onder de loep nemen? Dit boek lijkt me erg boeiend.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78282 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Robert Verkaik - Jihadi John
Dat is precies waar Verkaik ons op wijst: dat we de oorzaken moeten bepalen en ons daarop moeten richten!

Zoals ook de vluchtelingenkwestie: naast de hulp aan de mensen die hun land reeds ontvlucht zijn, moeten wij als westerse landen er aan werken dat het niet nodig is dàt zij vluchten.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78284 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Robert Verkaik - Jihadi John
Je kunt je ook afvragen waarom niet iedereen die in even beroerde omstandigheden leeft, of die ook veel met discriminatie te maken heeft gehad, deze heilloze weg kiest. Veel van de jongeren die deze heilloze weg kiezen, hebben zich hiervoor ook bezig gehouden met kleine criminaliteit, dus je kunt je ook afvragen of het niet om mensen gaat die toch al wat minder last van een geweten hebben.

Is het misschien ook niet al te gemakkelijk om altijd alleen maar de maatschappij de schuld te geven?

<t>Lezer100</t>

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78286 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Robert Verkaik - Jihadi John
Nee, dat vind ik niet. Natuurlijk maakt het ook uit wat voor karakter je hebt, en er zullen er zeker zijn die in de criminaliteit zitten. Maar dan kun je verder gaan: waarom doen ze dat? Hoe komt het dat ze in de criminaliteit verzeild zijn geraakt?

Ik geef toe dat je ontsporingen niet altijd kunt voorkomen, maar dat de maatschappij het verergert dat geloof ik zeer zeker.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78291 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Robert Verkaik - Jihadi John
Dat kan wel zijn, maar ik vind dat toch wel wat te gemakkelijk. Niemand is meer verantwoordelijk voor z'n eigen daden, want het is allemaal de schuld van de maatschappij.

Ik heb ook veel te maken gehad met discriminatie, pesterijen en dergelijke en ondanks het feit dat ik al meer dan 30 jaar van een uitkering leef heb ik nooit de neiging gehad om een ambtenaar van de sociale ook maar over z'n bureau te trekken, laat staan dat ik de neiging heb gehad om me bij de een of andere terroristische groep aan te sluiten.

Ik moest denken aan deze tekst uit West Side Story

www.westsidestory.com/site/level2/lyrics/krupke_movie.html

<t>Lezer100</t>

Tijd voor maken pagina: 0.491 seconden