Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Harriet Griffey - Ik wil slapen

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72947 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Harriet Griffey - Ik wil slapen

Renate schreef : Ja, dat was te verwachten.

's Nachts denken ontaardt bij mij te vaak in piekeren en daar blijf ik dan alleen maar wakker van liggen.

Ja, dat heb ik ook. Daarom ga ik lezen. Vreemd genoeg mag het dan ook een spannende thriller zijn. Daar slaap ik prima op. :)

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72948 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Harriet Griffey - Ik wil slapen
Ja lezen is leuker. Maar ik meen dat het doel nu juist was dat het wakker liggen niet te leuk moest worden, vandaar het doen van huishoudelijke klusjes of zo.

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72949 door Annemarie
Maar je ligt toch niet uit dwarsheid wakker? Moet je jezelf dan ook nog straffen met allerlei klusjes terwijl je moe bent en wilt slapen? En dan heb je ook fel licht nodig en daar word je alleen maar extra wakker van.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel boeken er over dit onderwerp zijn en of de kopers ze dan tijdens slapeloze nachten lezen.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72950 door dettie
Nee, je ligt niet uit dwarsheid wakker, maar het is de bedoeling dat je bed bedoeld is om te slapen. Het idee is dat je, door iets te doen dat je misschien niet zo leuk vindt en de lichamelijke inspanning gemakkelijker in slaap valt. Het is in feite meer een soort fysiek leerproces.

Ik kreeg overigens ook het advies om hard te gaan lopen als ik gedurende een bepaalde tijd last had van een stevige hoofdpijn (daar had ik nogal last van, door de spanning die een medepatiënte met anorexia bij me opriep) hard te gaan lopen, iets waar ik alleen maar meer hoofdpijn van kreeg.

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72951 door Annemarie
Daar heb je gelijk in, Renate. Staat er ook in het boek wat je vooral niet moet doen, Dettie? Zoals tv-kijken of de smartphone meenemen?

<t></t>

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72952 door dettie
Bij slaapproblemen wordt ook vaak geadviseerd om geen TV te kijken in bed.

Tijd voor maken pagina: 0.417 seconden