Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Mira Caspers - 270 Vegan recepten voor alle seizoenen

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72557 door marjo
Nee, als ze dat zo schrijft, dan heb je gelijk. Maar het is duidelijk dat ze in de recepten nog niet zo ver wil gaan, en dan (net als ik?) veganisme letterlijk neemt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72563 door dettie
Het maakt mij niet uit als iemand er nog niet zo aan toe is, maar het komt zo gek over. Blokjes met speksmaak, al die vegetarische producten met vlees- of vissmaak... doe het dan niet als je die smaak niet wil missen. Een echte veganist zal dit niet gauw eten denk ik.

Het boekje wordt ook verkocht als Vegan recepten, daar was ik erg nieuwsgierig naar, hoe lossen ze het op om totaal niets dierlijks te gebruiken.

Maar als ik eerlijk ben is dit eerder lekker koken zonder vlees dan veganistisch. Het is een gevoel erbij. Ik vind het niet rijmen met veganisme. De recepten zijn prima verder hoor maar voor mijn gevoel niet echt veganistisch.

Dettie

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72644 door Willeke
ik moest vooral erg lachen om AVAP, deed me denken aan de Sonja Bakker rage toen iedereen ineens een SAS- dag had

(schijt aan Sonja, vergeef mij mijn taalgebruik).

Echt als een diehard veganist komt ze niet over inderdaad, maar misschien is het boek inderdaad wel voor mensen die af en toe wat bewuster willen eten, of die ook niet heel streng in de leer zijn.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72787 door marjo
Voor wie het echt wil weten:

vroegevogels.vara.nl/Nieuws-detail.1006.0.html?&tx_ttnews [tt_news]=374606&cHash=9d9ee357ba6b7620199072d6865de2ed

De hele link natuurlijk...

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72795 door dettie
Ja deze informatie staat ook in het boek. Daarin vertelt ze over verschillende klasseringen van mensen die geen vlees eten, zoals ook jouw link aangeeft. Dus het verschil tussen vegetariërs, veganisten etc. Maar ik snap eigenlijk niet zo goed wat je hiermee wilt zeggen.

"Een veganist eet en gebruikt niks wat van dieren afkomstig is. Hij eet geen vlees en vis, geen zuivelproducten. Maar ook geen producten met gelatine of honing. Daarnaast dragen ze vaak ook geen leer en wol." staat er bij de varalink.

Maar dat wisten we al. (ze eten ook geen eieren overigens)

Wilde je het verschil tussen alle niet vleeseters laten zien?

Dettie

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72801 door marjo
Jij stelde dat je blikgroenten of pakjes saus ook niet gewenst zouden moeten zijn. Die vind je dus ook nauwelijks terug in de recepten uit dit boek. Maar misschien had ik beter deze link - thegreenhappiness.com - meteen kunnen geven.

Tijd voor maken pagina: 0.485 seconden