Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marie Kondo - Opgeruimd!

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66339 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Marie Kondo - Opgeruimd!
Ik vind gezellig rommelig veel leuker dan een heel strak huis. Een vies huis vind ik dan wel weer naar.

Als ik ergens op visite ga en het is gewoon vies dan vind ik dat niet erg gastvrij. Als een huis echt

superschoon en steriel is, dan is dat ook geen pretje want dan ben ik ineens heel bang dat mijn schoenen

per ongeluk vies zijn of zo. Gewoon gezellig en een beetje rommelig is het leukst.

Als ik opruim ben ik fanatiek maar na een jaartje merk ik dat er toch weer allerlei dingen zijn bijgekomen.

Vaak ook dingen die ik helemaal niet nodig had. Zodra ik dat doorkrijg dan voelt het huis ineens veel

te vol en dan sla ik aan het opruimen.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66340 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Marie Kondo - Opgeruimd!
Ik heb trouwens gisteren 24 kleurpotloden in een koker gekocht voor 2,98, ze waren in de aanbieding bij de supermarkt,

dus toen manlief boodschappen ging doen mocht hij deze ook meenemen.

Ik ben er zo blij als een kind mee! :-)

Ze ruiken zo lekker en de kleurtjes zijn zo leuk.

En een harkje, schepje en snoeischaartje voor 5 euro voor de plantenbakken. Ook al zo blij mee!

Ze zijn loeistevig en de snoeischaar is lekker handig van formaat en goed scherp.

Dettie

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66341 door Annemarie
O, wat een leuke aankopen! Ik kan me voorstellen dat je er helemaal mee in je nopjes bent.

<t></t>

11 jaren 3 maanden geleden #66346 door
Beantwoord door in topic Re: Marie Kondo - Opgeruimd!
Nee, het moet bij mij ook niet vies worden. Daar ben ik altijd bang voor, dat ik de zaak echt zou gaan verwaarlozen. Ik heb daar wel gevallen van gezien bij mensen waar ik de katten verzorgde. Het moet wel opgeruimd zijn en m'n CD's moeten in de juiste volgorde, alfabetisch en chronologisch, staan. Leesboeken moeten ook alfabetisch en chronologisch staan. Boeken over muziek staan wat meer verspreid. Op m'n bureau liggen altijd de nodige papiertjes en m'n duster ligt op de bank, behalve als ik bezoek krijg, maar dat gebeurt maar heel weinig. Een kennis zie ik ongeveer eens in de 3 maanden bij mij en een vriendin zie ik de laatste tijd ook ongeveer eens in de 3 maanden, afwisselend bij haar en bij mij.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66347 door Annemarie
Iemand heeft mij eens gezegd dat als je bang bent dat je bepaalde dingen gaat doen of laten, je je daar helemaal geen zorgen over hoeft te maken. Jij bent er heel bewust mee bezig dat je de boel niet wilt gaan verwaarlozen en dat zal dan ook niet snel gebeuren. Je let er door die angst juist extra goed op!

<t></t>

10 jaren 4 maanden geleden #73487 door
Beantwoord door in topic Re: Marie Kondo - Opgeruimd!
Toevallig werd dit boekje vandaag in De Volkskrant genoemd in een artikel over kunst. Na de opmerking van de schrijfster van dit boekje, dat je weg moest gooien, waar je ongelukkig van werd, gooide ze het boekje in de prullenbak.

Persoonlijk zou ik de telefoon weggooien, maar ja, die heb je soms nodig.

Tijd voor maken pagina: 0.477 seconden