Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

David Adam - Het houdt niet op

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63537 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: David Adam - Het houdt niet op

Renate schreef : Dat was ook een van de motivaties voor de schrijver om dit boek te schrijven.

Over dwangstoornissen wordt vaak lacherig gedaan, vooral als het vreemde vormen aanneemt, of mensen zeggen dat iemand zich er overheen moet zetten of zich niet moet aanstellen.

Terwijl als je dit boek leest je alleen maar compassie kunt hebben voor mensen die levenslang met deze aandoening worstelen.

En bewondering, veel mensen functioneren ook nog gewoon en lijden in stilte/

Eigenlijk zouden we daar geen boek voor nodig moeten hebben maar gewoon eens wat meer begrip voor elkaar moeten opbrengen. Helaas gebeurt dat in de praktijk niet en daarom ben ik blij dat dit boek er is!
Helaas vrees ik dat dit soort boeken vooral gelezen wordt door mensen die toch al voor dit soort dingen openstaan en niet door de mensen wier ogen eens geopend moeten worden.

De feestdagen komen eraan dus dan heeft Leestafel bij deze meteen een goede cadeautip! :)

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63581 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: David Adam - Het houdt niet op
Fijn trouwens, jullie inhoudelijke reacties op dit boek!

Ja, het klopt denk ik, vooral mensen die toch al bereid zijn zich in te leven lezen vaak dit soort boeken,

maar de reden dat ik juist dit soort boeken graag recenseer is toch altijd ook een soort "zendingsdrang"... je weet maar nooit wie je enthousiast kunt maken om zo'n soort boek te lezen, of je weet maar nooit op wiens pad het komt die het herkent en er wat aan heeft, of hulp durft te zoeken.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63586 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: David Adam - Het houdt niet op
Nou Willeke, dat begrijp ik helemaal en ik ben blij dat je dit boek hebt gelezen om het met ons te delen.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.375 seconden