- Ontvangen bedankjes 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Annemarie schreef : Gelukkig hebben wij nooit een oorlog meegemaakt en het is dan ook moeilijk om helemaal te begrijpen waarom haar vader deze keus maakte. Veel mensen zullen gedreven zijn door angst. Hebben hun eigen hachje en dat van hun gezin willen redden. Ik weet niet wat deze man allemaal op zijn geweten heeft maar ik denk wel dat er verschillende gradaties zijn geweest van de mate waarin iemand fout was. Goed te keuren of te praten valt het echter nooit en uit jouw berichtje hierboven maak ik op dat haar vader dat zelf ook zo heeft gezien.
Annemarie schreef : Vechten aan het front is natuurlijk wel overtuigd fout. Dat doe je niet uit angst maar uit overtuiging. Ik denk zeker dat kinderen van mensen die de oorlog mee hebben gemaakt (en dat geldt absoluut ook voor kinderen wiens ouders in een Jappenkamp hebben gezeten) daar schade van hebben ondervonden. Hun ouders waren getraumatiseerd of probeerden fouten weg te poetsen zoals in het geval van Leoni Jansen.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen