- Ontvangen bedankjes 0
Ik vind ook dat alle sek.sistische po.rno verboden zou moeten zijn, en ik heb een vermoeden dat mijn concept van sek.sistische po.rno ongeveer samenvalt met jouw concept van alle po.rno. Maar er is wel sek.sueel expliciet materiaal dat ik nog wel ok vind. Noem het "erotica", om het te onderscheiden van po.rno. Je komt dat niet vaak tegen, maar het is denkbaar dat het bestaat. Ik zou het kunnen maken, als ik kon filmen.Dettie schreef : Alle por.no zou verboden moeten worden, niet veel, maar alle. De huidige mainstream is hetzelfde als vroeger. Por.no is por.no en ten alle tijden vrouwonvriendelijk. Por.no maakt vrijen platvloers.
Als er niet zo'n taboe heerste op se.ksualiteit in al zijn facetten en er eens gewoon op een normale manier over gepraat zou worden als iets dat bij het leven hoort en dat zoiets met respect naar elkaar hoort te gebeuren dan was por.no een stuk minder nodig.
Nu wordt alles wat over vri.jen gaat toch altijd met een sensatielaagje gebracht. Het wordt in een besmuikt en vunzig hoekje gezet en hoort het niet om er over te praten.
Dat maakt dat por.no zo 'belangrijk' is.
Ik zie het ook niet als experiment. Dat zou betekenen dat, zoals Marjo ook al zegt, kinderen bewust getoetst worden.
Het is een gegeven dat kinderen toegang hebben tot de meest waanzinnige sites. Maar het is natuurlijk niet alleen internet dat kinderen beïnvloedt, de hele maatschappij is gericht op se.ks. Reclame o.a. op tv staat er bol van. De wulpse vrouw hoort kennelijk bij een auto. Met kerst moeten vrouwen in string en glitter-BH verschijnen en het liefst ook de se.xy kousen onder de se.xy feestjurk etc.
In bed mag de man in zijn wijde boxershort liggen uitbuiken maar een vrouw moet in liefst doorzichtige gewaad, frisgewassen en opgepoetst naast haar geliefde komen liggen. Waanzin ten top natuurlijk, maar wel iets waar kinderen van nu mee opgroeien, en het is allemaal zo gewoon dat het haast niemand meer opvalt.
Maar ik dwaal nu wel erg af van het boek geloof ik.
Dettie,
geen feministe maar wel voor gelijkwaardigheid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen