Inmiddels is er al heel veel meer nuttige info online over dit boek te vinden:
De audio-oefeningen:
www.voluitleven.nl/audio-oefeningen
Meer info:
www.voluitleven.nl/meer-lezen-voluit-leven
Ervaringen met het boek:
www.voluitleven.nl/voluit-leven-ervaringen
Een inkijk exemplaar:
www.boompsychologie.nl/media/5/9789085066866.pdf
Een zgn whitepaper dus meer toelichting:
www.boompsychologie.nl/media/16/whitepap...uit_leven_online.pdf
Via internet eHealth:
www.voluitleven.nl/ehealth
met de VGZ als betrokken zorgverzekeraar. Hmm... geen link voor consumenten alleen voor processionals.
De audio-oefeningen staan pas recent online? Ruim een week geleden zag ik ze nog niet.
Ze zijn op zich zo wie zo nuttig Wat er van je verwacht wordt, wordt kort uitgelegd. Het lijkt me allemaal duidelijk.
En Indigo geeft een cursus met dit boek. Veel gemeenten betalen deze cursus bijna helemaal, alleen het boek voor ruim 26 euro moet je zelf kopen.
Mail of bel Indigo of het in uw/jouw buurt is.
www.indigo.nl/nieuws/?id=241&Voluit-leven
Sommige verzekeraars vergoeden het ook, maar ik zou dat niet meteen gaan vragen, want bij vragen over de psyche wordt er vaak een aantekening in je dossier gemaakt. Dat KAN tegen je werken bij het aanvragen van aanvullende zorg pakketten. Een potentieel verhoogd risico....
Weinig verder aan het verhaal van Beb/Henk toe te voegen.
Kort mijn eigen ervaring: bij mij viel het kwartje heel snel, heb pas 2 lessen gehad... maar ik maak de cursus nu wel af.
En dat na een enorme crash. Waarbij wel gezegd dient te worden dan ik het 1e jaar er niet aan toe was, nu pas dus op advies van een behandelend psycholoog (na eerst EMDR geprobeerd te hebben). Ben inmiddels weer aan het werk zelfs.
Je kunt het boek prima zelf door werken, maar een groep met feedback van een cursus leider (m/v/x) kan een toegevoegde waarde hebben.
Succes.
Edit: oja, Ernst Bohlmeijer & Monique Hulsbergen behoren tot een groep op de Universiteit Twente/hebben iig samengewerkt oa aan "Voluit Leven". Ernst zit er nog op de vakgroep Psychologie.
personen.utwente.nl/e.t.bohlmeijer
Er zijn inmiddels al een aantal mensen op gepromoveerd of er is een master thesis aan besteed.
Monique heeft inmiddels een eigen zaak en zit nog steeds achter "Voluit Leven".
www.voluitleven.nl/monique-hulsbergen
Wendy Pots is er ook op gepromoveerd, ACT (acceptance and commitment therapy), haar proefschrift is via deze site terug te vinden naast veel andere publicaties over dit thema (vanuit haar visie/werkterrein).
www.dimencegroep.nl/onderzoek/onderzoeke...ublicatie/pots-wendy