Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marieke Nijkamp - 54 minuten (15+)

Lees meer
8 jaren 11 maanden geleden #82897 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: # Marieke Nijkamp - 54 minuten (15+)
Bedankt voor jouw uitleg. Ik begrijp wat je bedoelt en heel soms heb ik hetzelfde maar meestal vind ik het juist goed dat er over actuele onderwerpen geschreven wordt. Dit verhaal is heftig maar het geschetste scenario is aannemelijk. De redenen die er samen toe leiden dat Tyler behoorlijk in de war is geraakt, zijn niet bepaald spectaculair. Dat vind ik goed aan dit verhaal. Hopelijk zet het jongeren aan het denken. Daarnaast is het is fictie en daarom mag het wat mij betreft best extra spannend zijn. De boodschap van het verhaal is hoe en ook duidelijk en met een beetje geluk worden jongeren die slecht in hun vel zitten na het lezen van dit boek door hun leeftijdsgenoten wat serieuzer genomen. Niet uit angst maar uit mededogen.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

8 jaren 11 maanden geleden #82940 door
Beantwoord door in topic Re: # Marieke Nijkamp - 54 minuten (15+)
Klinkt interessant, niet omdat ik smul van geweld, maar om te weten wat er in de mensen omgaat.

Het vreemde vind ik altijd dat pogingen om iets te begrijpen, vaak worden gezien als goedpraten.

Lees meer
8 jaren 11 maanden geleden #82944 door Annemarie
Dat zeg je heel goed, Renate. Dat is precies de reden waarom ik dit soort boeken lees. Ik wil het begrijpen. Niet om het goed te praten inderdaad maar om te leren waarom mensen bepaalde keuzes maken.

<t></t>

Lees meer
8 jaren 11 maanden geleden #82946 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: # Marieke Nijkamp - 54 minuten (15+)
Maar wij zijn volwassen en kunnen relativeren. Ik heb mijn twijfels bij de doelgroep.

Lees meer
8 jaren 11 maanden geleden #82947 door Annemarie
Dat is waar maar het gaat hier niet om kleine kinderen maar jongeren vanaf vijftien jaar. De schrijfster besteedt aandacht aan de gebeurtenissen die samen tot het instorten van Tyler hebben geleid, en ook aan de rol van de school en medeleerlingen. Tyler wordt bovendien als schuldige en niet als held neergezet. Er valt voor de doelgroep weinig niet aan te snappen.

<t></t>

8 jaren 11 maanden geleden #82949 door
Beantwoord door in topic Re: # Marieke Nijkamp - 54 minuten (15+)
Het lijkt me op zich niet verkeerd als ook jongeren leren dat hun daden consequenties kunnen hebben.

Tijd voor maken pagina: 0.560 seconden