Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marianne Busser en Ron Schröder- Liselotje gaat dansen (tot 6 jaar)

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78479 door marjo
Ik ben het - natuurlijk - met Annemarie eens! Juist die eenvoud spreekt mij ook aan, het is wel bedoeld voor kinderen van vier jaar. Maar ik vind ze zelf ook lekker om voor te lezen.

Dat is natuurlijk ook de reden dat ik een fan ben van deze schrijvers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

9 jaren 8 maanden geleden #78482 door
Voor mijn gevoel zit er een verschil tussen eenvoud en iets wat in mijn ogen als gemakzuchtig overkomt.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78485 door dettie
Erik van Os en Elle van Lieshout hebben ooit eens een heel leuk verhaal van Janis Ian met geweldige speelse rijm 'vertaald' in het Nederlands. Tenenkrommend erg. Als ze het nu nog écht vertaald hadden dan kun je nog zeggen, ja maar die tekst vertalen is zo moeilijk. maar ze hadden bijna een heel ander verhaal ervan gemaakt en het mooie ritme van het origineel was helemaal ver te zoeken. Ook van deze doorgewinterde rijmers had ik veel beter verwacht.

Het is eigenlijk wat Renate zegt, het komt wat gemakzuchtig over. Dat is denk ik ook wat me stoort bij heel veel kinderboekenrijmers.

Dettie

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78492 door marjo
Ik wacht met ongeduld op een boek vol rijm van jullie hand...

9 jaren 8 maanden geleden #78493 door
Dat is een wat bizarre reactie. Alsof een muziekcriticus zelf eerst maar muziek moet gaan maken, voor hij een negatief oordeel mag geven over andermans werk.

Ik zou bijna zeggen, kijk eens naar het werk van Annie M.G. Schmidt.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78494 door marjo
Laat ik me dat toevallig hebben voorgenomen om morgen eens te doen.

Het was niet echt serieus bedoeld, maar ik weet niet hoe ik die poppetjes moet gebruiken.

Tijd voor maken pagina: 0.367 seconden