Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marianne Busser en Ron Schröder- Liselotje gaat dansen (tot 6 jaar)

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78496 door dettie
Ooit, heel lang geleden (het lijkt wel het begin van een sprookje!) heb ik een recensie op rijm gezet omdat het boek (voor volwassenen) ook in rijm was geschreven. Zie

www.leestafel.info/koenegracht-en-kuyper

Dus het begin is er. :D

En die poppetjes kun je plaatsen als je niet het scherm voor 'snelle reactie' gebruikt maar op de knop 'Plaats reactie' klikt, dan heb je rechts poppetjes te kust en te keur. (Jij blij haha)

Groetjes van een :sleeping: Dettie die uitkijkt naar :x-mas: en trek heeft in een bakkie :morning:

Lief he :love2:

:grijns:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78499 door marjo
Waar kijk je naar uit??? Wat is dat?

Ik geef meteen maar toe dat ik eigenlijk niet zo'n zin heb om die gekke dingen te gebruiken, maar ja, soms zorgt het er wel voor dat ik harder overkom dan ik het bedoel.

Ik wil alleen maar zeggen dat het soms makkelijk is om kritiek te leveren, doe het zelf maar eens denk ik dan. Ik doe het hen niet na. Maar Dettie dus wel..

9 jaren 8 maanden geleden #78501 door
Ik weet niet of het gemakkelijk is om kritiek te leveren. Het lijkt misschien soms zo, maar dat is het niet. De een zal andere eisen aan een boek stellen dan de ander. De ene persoon zal te teksten van Jan Smit het toppunt van diepzinnigheid vinden, terwijl iemand anders ze vreselijk vind. Zo is het ook met het rijmpje in het voorbeeld. Ik vind het gewoon niet erg geslaagd.

Lees meer
9 jaren 8 maanden geleden #78506 door dettie
Dat is een poppetje met een kerstmuts, Marjo :D

Ja Renate precies, ik vind kritiek leveren nooit prettig, maar dan had ik nooit moeten beginnen aan Leestafel natuurlijk.

En smaken verschillen nu eenmaal. Ik denk dat het inderdaad persoonlijke voorkeuren zijn. Ik mag ook graag nadat ik mijn recensie geplaatst heb, kijken wat andere mensen vinden. Soms vinden anderen een boek vreselijk en ik mooi en andersom. Dat vind ik wel leuk en soms zijn hun opmerkingen, het waarom van hun kritiek, verrassend. Dan lees je iets wat je zelf niet gezien of opgemerkt had. Dat laat je gelijk op een andere manier naar een verhaal kijken.

Dettie

9 jaren 8 maanden geleden #78511 door
Het hangt natuurlijk ook af van de vorm waarin kritiek wordt gegoten. Als je goed kunt aangeven, waarom iets je niet bevalt, dan is dat uiteindelijk altijd het prettigst. Er zit een verschil in roepen: "Dit is waardeloos", of beschrijven waarom je de rijmpjes in het boek wat minder geslaagd vindt.

Tijd voor maken pagina: 0.352 seconden