Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jeanne Willis & Tony Ross - Lucinda Belinda Melinda McCool (5+)

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80224 door dettie
Leuke reactie Marjo.

Zelf vond ik het gruwel abc niet echt geslaagd voor kinderen maar ik kon ook niet roepen dat het absoluut niets is.

In dat boek wordt een vorm van humor gebruikt die mij niet aanspreekt, ik vond het soms wel érg grof. (zoals op het beton klappen in het zwembad)

Bij Lucinda Belinda McCool vond ik het op een andere manier mogelijk niet geschikt, te 'gruwelijk'. Het verhaal loopt natuurlijk niet echt gezellig af en het is wel voor kinderen van 5. Op zich was die Lucinda B McCool inderdaad niet slecht, net wat jij zegt, ze heeft oogkleppen op en snapt niet dat mensen er helemaal niet zo uit willen zien. Maar zij denkt alleen maar dat ze iedereen mooier maakt. Ze ziet de mens of de persoonlijkheid niet achter het uiterlijk. Verplaatst zich niet. Maar juist omdat Lucinda niet slecht was vond ik het wel een zware straf.

Toch vond ik het wel een heel leuk boek, lekker origineel!

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80234 door marjo
Hm, straf? Het is een sprookje, denk ik dan. Dat mag best zo'n einde hebben. Een kinderboek hoeft ook niet altijd zo zoet te eindigen.

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80242 door dettie
Ik weet even zo gauw geen ander woord dan straf. Ze bedoelde het goed en dan is het monster - ondanks dat Lucinda zo ongevraagd aan de slag ging - wel erg monsterachtig. Dat verdiende ze nu ook weer niet, toch? :D

Dettie

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80247 door marjo
Misschien niet, maar het was wel een monster tenslotte. Had ze maar uit moeten kijken..

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80251 door dettie
Haha dat zag ze niet eens dat het een monster was! Ze zag alleen een vieze vacht en lelijke nagels en, en, en... :D

Dettie

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80254 door marjo
Dat is ook een lesje dan, dat je beter moet kijken als je zo aan het doordraven bent.

Tijd voor maken pagina: 0.444 seconden