Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Philippe Jalbert - Goede manieren leer je zo (4+)

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #73077 door marjo
Dan kan een school er ook niet tegen op helaas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #73083 door dettie
haha ja, kleuters testen gewoon alles uit. Dat vloeken hoort er ook bij, is ook een periode en dan is het weer over. Gewoon negeren en dan is de lol er snel af. Mijn buurkinderen hebben allemaal zo'n periode gehad.

Handen wassen na een gewoon wc bezoek (dus geen grote boodschap) was vroeger ook geen gewoonte, je hees als meisje toch alleen je broek op? (de boel afvegen met een wc papiertje of zo'n doekje deed je ook niet) De hygiëne is nu veel verder doorgevoerd, soms veel te ver, vandaar dat heel veel kinderen allergisch blijken, ze hebben geen weerstand opgebouwd doordat alles nu schoner dan schoon is/moet zijn.

Maar ja, nu wijk ik erg af van het boek.

Kreeg je niet een beetje de griebels van die regeltjes Marjo? Ik bedoel daarmee, werd het niet met een geheven vingertje gebracht?

Hier is een 'inkijkexemplaar' in het Frans www.philippejalbert.com/dictionnaire-des-bonnes-manieres/

Dettie

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #73102 door marjo
Geen kriebels, nee, het is niet een leesboek, maar een boek dat je zo nu en dan eens pakt. Juist in de situatie dat een kind (of volwassene!!) iets heeft

gedaan dat niet zo netjes is. Door die tekeningen erbij vind ik het helemaal leuk.

Tijd voor maken pagina: 0.478 seconden