Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jasmine Warga - Mijn hart en andere zwarte gaten (14+)

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72731 door dettie
Ja zo kun je uren doorgaan haha

Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Is ook een bekende spreuk.

(De sterrenhemel is op zijn best als het helemaal donker is)

Maar het ging dus om het boek en de zeer sombere gedachten van twee kinderen.

De schrijfster laat volgens mij zien dat er overal wel een lichtpuntje te vinden is of het nu van de zon, maan, sterren of in jezelf is.

Het gaat erom dat je dat lichtpuntje ziet, dan kun je weer verder.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72732 door Annemarie
Juist!

<t></t>

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72910 door Anton
Las op Hebban.nl dat de romantiek een te grote rol speelt in dit verhaal en daardoor een niet meer dan gemiddelde score krijgt. Vinden jullie dat ook? Zal het boek zeker zelf gaan lezen.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72912 door Annemarie
Nee, dat vind ik zelf helemaal niet. De romantiek is belangrijk in het verhaal maar het voert niet de boventoon. Het gaat eigenlijk meer om vriendschap dan om romantiek. Om het vinden van iemand die je begrijpt. Het wordt door de auteur gebruikt om aan te tonen dat vriendschap of liefde iemand met depressieve gevoelens een zetje in de juiste richting kan geven.

<t></t>

10 jaren 5 maanden geleden #72914 door
Vriendschap is een illusie.

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72915 door dettie
Maar in het boek, want daar hebben we het over, wordt naar ik begrijp juist de nadruk gelegd dat een vriendelijk gebaar een vriendschap, of iets wat lijkt op vriendschap, juist datgene kan bereiken waardoor mensen het leven weer wat zonniger zien. Uiteindelijk moet je alles zelf doen maar iemand die het goed met je voorheeft kan je net het zetje de goede kant op geven.

Kun je die boodschap niet waarderen Renate? Het lijkt dankzij jouw reacties er een beetje op dat je die positieve boodschap steeds onderuit wil halen.

Het gaat om een jongerenboek waarin zeer depressieve jongeren voorkomen, dit boek kan net de duw geven om weer in het leven te gaan geloven. Het boek kan heel veel betekenen voor jongeren in zo'n zelfde situatie. Ik vind dat wel erg mooi en goed.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.511 seconden