Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Anna van Praag - Een heel bijzonder meisje 15+

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69428 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Anna van Praag - Een heel bijzonder meisje 15+
O bedoelde je het zo! Ik dacht dat je het verhaal van het boek bedoelde.

De schrijfster zegt zelf daarover dat het verhaal wel deels met eigen ervaring erbij is geschreven maar toch ook weer totaal niet lijkt op haar leven. Ik weet verder niets van de schrijfster dus veel meer kan ik daarover niet zeggen.

Wat ik vooral lees in het boek is dat die Alicia het vrije leven erg mist. En ik denk dan wat zijn die ouders aan het doen? Zij laten Alicia ruiken aan dat leven maar als het uit elkaar spat hoop ik wel dat die ouders Alicia dan ook opvangen. Haar ouders (vooral haar vader) zijn met dat leven begonnen en moeten dan ook beseffen dat het voor haar moeilijk is als het stopt. Alicia mocht trouwens nog wel naar de feesten enz. als ze dat wilde, maar het was nu toch anders. (ik kan het verhaal niet verklappen)

Het leven van Alicia werd natuurlijk wel beïnvloed door de 'sekte' maar ze vond het heerlijk, het was heel vrij in alles. Niets was gek. er werd ook niets verkondigd zoals in sommige geloofsgroepen. Wel stond het vrije, losse leven bovenaan maar daarin waren ook regels. Het ging vooral om een vrolijk, avontuurlijk leven leiden. Het leven léven zoals zij zeiden.

Het contrast met school was behoorlijk vandaar dat ze ook toeleefde naar de weekenden in Amsterdam waar de strakke banden weer even losgelaten konden worden.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69429 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Anna van Praag - Een heel bijzonder meisje 15+
Ja, je vraagt je inderdaad af waar die ouders mee bezig zijn. Zo bereid je een kind niet goed op het echte leven voor. Het is heel vertekend zo. Misschien dat het contrast tussen school en de weekenden juist goed is. Het zijn twee uitersten. Hopelijk kiest iemand dan uiteindelijk voor de gulden middenweg.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.475 seconden